خرید ممبر تلگرام » وبلاگ زر ممبر » آموزش » ابزار مورد نیاز تولید محتوا متنی، ویدیوای صوتی (چگونه محتوایی با کیفیت تولید کنیم؟)

این روز ها فضای وب بسیار شلوغ شده است و همه افراد به دنبال کسب درآمد به این فضا وارد شدند. اما بسیاری از آنها بعد از مدتی به سختی شکست می خورند و این راه را رها می کنند. یکی از دلایل آن به درستی تولید محتوا نکردن است. به همین دلیل من تصمیم گرفتم تا در وبلاگ زر ممبر به مطالبی پیرامون تولید محتوا بپردازم بلکه افراد بیشتر با آن آشنا شوند. اولین قدم برای تولید محتوا داشتن ابزار مناسب است. در این مطلب به شما ابزار مورد نیاز تولید محتوا را معرفی می کنم.

برای تولید محتوا نیاز به ابزار خیلی خاص و عجیب غریبی نیست فقط یک سری پیش نیاز ها نیاز است که اگر بتوانید همان ها را فراهم کنید می توانید کار خود را شروع کنید. از آنجایی که هر سبک از تولید محتوا نیازمند ابزار خاص خودش است بنابراین ما در چندین بخش جدا به ابزار مورد نیاز هر سبک از تولید محتوا می پردازیم.

وسایل مورد نیاز برای تولید محتوا

ابزار مورد نیاز تولید محتوا

تولید محتوا به سه صورت متنی، صوتی، تصویری می باشد که هر کدام از آنها مزایا و معایب و پیچیدگی های خود را دارد.

وسایل مورد نیاز برای تولید محتوای متنی

تولید محتوای متنی ساده ترین نوع تولید محتوا است که نیاز به ابزار خیلی خاصی نیز دارد و با چند نرم افزار ساده می توانید کار خود را شروع کنید.

ابزار تحقیق کلمات کلیدی

اولین ابزاری که نیاز دارید مربوط به تحقیق کلمات کلیدی می شود. برای اینکه یک محتوای خود تولید کنید باید بدانید درباره‌ی چه چیز هایی باید تولید محتوا کنید. ابزار های مختلف پولی و رایگان وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. از بین ابزار های رایگان kwfinder بهترین گزینه ای است که می توانید پیدا کنید.

نرم افزار ورد

نرم افزار ورد پایه و پیش نیاز نوشتن است. اگر در خود سایت شروع به نوشتن می کنید یا اینکه از نرم افزار های دیگری استفاده می کنید بهتر است به خود نرم افزار ورد مهاجرت کنید. این نرم افزار هم امکانات و محیط کاربری بهتری دارد و هم از قابلیت سیو خودکار پشتیبانی می کند. یعنی شما می توانید این نرم افزار را طوری ست کنید تا بعد از گذشت مثلا هر 1 دقیقه به صورت خودکار فایل متن شما سیو شود یا یک وقت مطلب شما و وقتی که گذاشتید از بین نرود.

نرم افزار ویراستیار

یکی دیگر از نرم افرار های ضروری ویراستیار است. اگر سایت شما یا مجموعه شما آنقدر بزرگ نیست که فردی برای ویراستیاری ندارد  بهتر است از این برنامه حتما استفاده کنید. این برنامه در واقع غلط های املایی و نگارشی شما را اطلاح می کند. این نرم افزار کاملا رایگان است و می توانید بر روی خود ورد آن را نصب کنید. ویراستیار یک ابزار مورد نیاز برای تولید محتوا متنی به حساب می آید.

فتوشاپ

محتواهای متنی نیاز به عکس دارند که برای ادیت عکس بهترین نرم افزار فتوشاپ است. استفاده از فتوشاپ خیلی سخت نیست و می توانید با کمی آموزش دیدن در حد مبتدی آن را بلد شوید و از آن استفاده کنید.

وسایل مورد نیاز برای تولید محتوای ویدیو ای

یکی دیگر از انواع تولید محتوا که این روز ها بسیار مورد توجه قرار گرفته است تولید محتوای ویدیوای است. ابزاری که برای این سبک از تولید محتوا نیاز دارید:

دوربین:

دوربین اولین و مهم ترین ابزاری است که برای تولید محتوای ویدیو ای نیاز دارید. اگر بودجه ندارید و نمی خواهید خیلی خرج کنید می توانید خیلی راحت از دوربین گوشی موبایل خود استفاده کنید. تنها کافی است برای آن یک عدد پایه بخرید.

میکروفون:

میکروفون نیز ابزار بعدی است که نیاز به آن دارید. قیمت میکروفون در حال حاضر کمی بالا است و اگر بودجه ندارید می توانید خیلی راحت از میکروفون خود گوشی استفاده کنید.

نرم افزار ادیت فیلم:

یکی دیگر از ابزار مورد نیاز تولید محتوا نرم افزار ادیت فیلم است یا فیلم شما سبک حرفه ای تری به خود بگیرید. اگر با موبایل کار می کنید نرم افزار kind master و اگر از لپ تاپ و کامپیوتر استفاده می کنید نرم افزار پریمیر بهترین گزینه است.

محبوب ترین موضوعات در تلگرام (در چه حوزه ای فعالیت کنیم؟)

نرم افزار ادیت صوت:

اکثر اوقات صدایی که شما ضبط می کنید بی کیفیت است و دارای نقص و نویز های فراوان است. بهتر است از یک  نرم افزار ادیت صوت نیز استفاده کنید که با یک سرچ ساده می توانید تعداد بسیار زیادی از آنها را پیدا کنید.

ابزار مورد نیاز برای تولید محتوا صوتی

محتواهای صوتی نیز این روز ها طرفدار بیشتری پیدا کردند و تولید آنها نیز بسیار راحت تر است. ابزار مورد نیاز برای تولید محتوای صوتی:

میکروفون:

در تولید فایل های صوتی کیفیت صدا بسیار اهمیت دارد. نیازی نیست که یک میکروفون بسیار گران قیمت بخرید بلکه می توانید با خود میکروفون گوشی نیز کار خود را پیش ببرید.

افزایش بازدید پست تلگرام به راحتی آب خوردن تنها با انجام 4 کار

نرم افزار ادیت صوت:

نرم فزار هایی که شما برای ادیت فایل های صوتی خود نیاز دارید به چند دسته تقسیم می شوند که شامل: نرم افزار حذف نویز، نرم افزار ویرایش صوت و نرم افزار ضبط صوت می باشند. با یک سرچ ساده می توانید لیست بلد بالایی از هر کدام از این نرم افزار ها برای گوشی و کامپیوتر را پیدا کنید.

در این مطلب خیلی ساده سعی کردم تا به ابزار مورد نیاز تولید محتوا بپردازم تا هر فردی بداند برای اینکه کار تولید محتوای خود را شروع کند نیاز به چه چیز هایی دارید. امیدوارم این مطلب برایتان مفید بوده باشد.