خرید ممبر تلگرام » وبلاگ زر ممبر » اینستاگرام » آموزش غیرفعال کردن ریکوئست مسیج در اینستاگرام (آپدیت 2022)

اینستاگرام در گذشته فقط یک شبکه اجتماعی محبوب برای بسیاری از افراد بود اما بعد اضافه کردن قابلیت دایرکت به یک پیام رسان نسبتا خوب تبدیل شد که افراد می توانند در آن به گفتگو با یکدیگر بپردازند. یکی از قابلیت هایی که اینستاگرام به بخش دایرکت خود اضافه کرد تا بحث حریم شخصی بیشتر در آن رعایت شود قابلیت مسیج ریکوئست بود. در ادامه این مطلب می خواهیم بیشتر درباره این قابلیت بپردازیم و نحوه غیرفعال کردن ریکوئست مسیج در اینستاگرام آموزش دهیم با زرممبر تا انتهای این مطلب همراه باشید.

ریکوئست مسیج یک قابلیت جدید بود که به بخش دایرکت اینستاگرام اضافه شد تا افراد بتوانند انتخاب کنند که با چه کسانی میخواهند صحبت کنند و با چه کسانی نمیخواهند صحبت کنند و همین موضوع باعث شد تا حریم شخصی در بخش دایرکت اینستاگرام رشد کند و افراد بیشتر به سمت استفاده از بخش دایرکت اینستاگرام بیایند.

غیرفعال کردن ریکوئست مسیج در اینستاگرام

قبل از اینکه به آموزش غیرفعال کردن این قابلیت بپردازیم بهتر است کمی درباره این قابلیت توضیح دهیم. ریکوئست مسیج در بخش دایرکت اینستاگرام در واقع مانند یک پیشنهاد برای صحبت کردن می ماند که شما می توانند آن را قبول کنید یا آن را رد کنید. برای اینکه بتوانید مسیج ریکوئست ها را در اینستاگرام مشاهده کنید کافیست مراحل زیر را انجام دهید.

  1. ابتدا وارد برنامه اینستاگرام شوید.
  2. سپس در صفحه اصلی اینستاگرام در بالا بر روی آیکون فلش کلیک کنید تا وارد بخش دایرکت شوید.
  3. سپس در کنار کلمه messages گزینه request را مشاهده می کنید. روی آن کلیک کنید.
  4. حالا شما به صفحه ای هدایت شدید که در آنها لیست ریکوئست مسیج ها برای شما قابل مشاهده است. بر روی پیام مدنظر کلیک کنید.
  5. حالا در این اینجا می توانید ریکوئست مسیج مدنظرتان را مدیریت کنید. در این صفحه چندین گزینه برای شما نمایش داده می شود:

Accept: که به این معنی است که شما پیام را دریافت کردید و گفتگو را قبول کردید که بعد از زدن این دکمه پیام فرد مقابل به صورت خوانده شده علامت میخورد.

Delete: شما می توانید پیام و ریکوئست مدنظرتان را پاک کنید و دیگر آن را مشاهده نکنید.

Block: با انتخاب این گزینه شما می توانید پیام فرد را نادیده بگیرید، آن را ریپورت کنید یا آن را بلاک کنید.

چگونه افراد را در اینستاگرام پیدا کنیم؟ 4 روش پیدا کردن افراد در اینستاگرام

خاموش کردن درخواست درخواست ارسال پیام در دایرکت اینستاگرام

حالا که با ریکوئست مسیج بیشتر آشنا شدید و نحوه مدیریت آن را یادگرفتید بهتر است به سراغ اصل ماجرا یعنی غیرفعال کردن ریکوئست مسیج در اینستاگرام بپردازیم. برای این کار خیلی راحت مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا وارد برنامه اینستاگرام شوید.
  • سپس در پایین بر روی آیکون پروفایل خود کلیک کنید.
  • حالا بر روی گزینه سه خط در بالای صفحه کلیک کنید.
  • در ادامه منویی برای شما باز می شود گزینه settings را انتخاب کنید.
  • حالا منوی تنظیمات برایتان باز می شود در این بخش گزینه privacy یا حریم خصوصی را انتخاب کنید.
  • در بخش بعد گزینه messages را انتخاب کنید. در اینجا شما می توانید مشخصی کنید دقیقا چه افرادی می توانند به شما پیام دهند و درخواست ارسال پیام را بفرستند.
  • در این صفحه دو گزینه برای شما به نمایش در می آید:
  • Your followers on Instagram: در این بخش می توانید مشخص کنید که ایا فالوور های شما در اینستاگرام می توانند به شما ریکوئست مسیج ارسال کنند یا نه؟
  • Others on Instagram: در این بخش می توانید مشخص کنید که آیا بقیه افراد (به جز فالوورهای شما) می توانند به شما ریکوئست مسیج ارسال کنند یا نه؟
  • بر روی هر کدام که خواستید کلیک کنید. در صفحه بعد دو گزینه message requests و don’t receive requests را مشاهده می کنید. اگر نمی خواهید از آن افراد ریکوئست مسیج دریافت کنید روی گزینه دوم کلیک کنید.
  • حالا آن افراد نمی توانند به شما ریکوئست مسیج ارسال کنند. به همین راحتی شما توانستید ریکوئست مسیج دایرکت اینستاگرام را غیرفعال کنید.

غیرفعال کردن ریکوئست مسیج در اینستاگرام

آموزش پاسخ به کامنت از طریق دایرکت در اینستاگرام

چگونه ریکوئست مسیج یک کاربر را حذف کنم؟

اگر فقط می خواهید ریکوئست مسیج یک کاربر را حذف کنید باید این کار را از طریق بخش مدیریت ریکوئست مسیج انجام دهید. برای اینکار وارد ریکوئست مسیج مدنظرتان شوید و بر روی گزینه decline کلیک کنید. به همین راحتی آن ریکوئست مسیج نادیده گرفته می شود.

یکی از نکاتی که معمولا افراد نمی دانند این است که اگر شما یک ریکوئست مسیج اینستاگرام را باز کنید اما آن را allow نکنید یا به عبارتی آن را قبول نکنید تیک پیام شما خوانده شده برای فرد مقابل نمایش داده نمی شود و آن نمی تواند متوجه این شود که پیامش توسط شما خوانده شده است یا نه؟

افزایش فالوور و رشد اینستاگرام

قطعا اینستاگرام این روز ها به یکی از محبوب ترین و مهم ترین شبکه های اجتماعی تبدیل شده است. به همین دلیل افراد زیادی از آن برای کارهای مختلف از جمله رشد بیزینس، محبوبیت و…. استفاده می کنند. همه اینکار ها ممکن است اگر شما فالوور داشته باشید! در ابتدای کار به علت پایین بودن فالوورهایتان و کم بودند تعداد ویو و لایک پست هایتان افراد کمی ترغیب می شوند که شما را فالو کنند به همین دلیل شما می توانید با خدمات خرید فالوور فیک اینستاگرام و خرید لایک اینستاگرام استفاده در ابتدای کار کمی رشد خودتان را سریع تر کنید تا بتوانید افراد بیشتری را ترغیب کنید که شما را دنبال کنند.