خرید ممبر تلگرام » وبلاگ زر ممبر » ترفند » بهتری روش برای غیر فعال کردن آپدیت ویندوز 10 خیلی راحت (آپدیت 2021)

دیگر همه شما ویندوز را می شناسید. پلتفرم محبوب مایکروسافت که امروزه به عنوان محبوب ترین سیستم عامل برای کامپیوتر ها و لب تاپ ها شناخته می شود. در آخرین نسخه از این سیستم عامل یعنی ویندوز 10 مشکلات زیادی وجود داشت که کاربران به دنبال رفع آن بودند. یکی از این مشکلات آپدیت ویندوز است. ویندوز 10 به بخش آپدیت خاصی مجهز شده است که مدام آپدیت های جدید را دانلود می کند تا ویندوز کارایی بهتر پیدا کند. در این آموزش قصد داریم تا به شما نحوه غیر فعال کردن آپدیت ویندوز 10 را یاد دهیم. با زر ممبر تا انتها همراه باشید.

آپدیت ها برای بهتر کردن برنامه ها و اضافه کردن قابلیت های جدید به برنامه می باشند. برای همین شاید این سوال پیش بیاید که اصلا چرا باید آپدیت ویندوز را غیر فعال کنم؟ وقتی آپدیت خودکار ویندوز فعال باشد سیستم گاه و ناگاه اقدام به دانلود فایل های آپدیت جدید می کند که باعث مصرف اینترنت شما و کاهش سرعت می شود. همچنین هنگام دانلود آپدیت ویندوز شما کمی با کاهش سرعت رو به رو می شود. مایکروسافت هم مدام آپدیت های جدید را منتشر می کند که دیگر کاربران را کلافه کرده است. برای همین بیشتر افراد ترجیح می دهند تا آپدیت ویندوز را غیر فعال کنند.

غیر فعال کردن آپدیت ویندوز 10

دیگر زیاد وقت را تلف نمی کنیم و مستقیم به سراغ اصل مطلب می رویم. در ادامه به شما روش های مختلفی گفته شده است که می توانید از هر کدام از آنها استفاده کنید. اینها بهترین روش های موجود و راحت ترین گزینه ها می باشند. با این حال اگر دیدید با انجام یک روش آپدیت ویندوز غیر فعال نمی شود می توانید از روش دیگری استفاده کنید.

لغو آپدیت خودکار ویندوز از طریق اتصالات اینترنت

شما خیلی راحت می توانید با تغییر کانکشن اتصال اینترنت خود به حالت METERED از آپدیت خودکار ویندوز جلوگیری کنید. این کانکشن باعث می شود تا ویندوز به طور خودکار از آپدیت شدن جلوگیری کند و دیگر از این اتصال برای دانلود آپدیت ها استفاده نشود. شما می توانید به راحتی آپدیت را از طریق این روش غیر فعال کنید و بعد هر وقت خواستید تنها با خارج کردن کانکشن از حالت METERED دوباره راه دانلود آپدیت ویندوز را باز بگذارید.

  1. برای اینکار شما ابتدا باید به یک کانشکن وصل شود که فرقی چه کانکشنی باشد. بعد از اینکه از اتصال خود اطمینان حال کردید می توانید به سراغ ادامه کار بروید.
  2. حالا باید Settings ویندوز را اجرا کنید. برای این کار می توانید از منوی استارت و یا از بخش سرچ استفاده کنید و خیلی راحت به بخش تنظیمات ویندوز بروید.
  3. حالا باید  از بین گزینه ها Network & Internet را انتخاب کنید. در این قسمت باید روی گزینه wifi کلیک کنید.
  4. سپس در صفحه باز شده باید قسمت metered connection را بر روی حالت on قرار دهید تا آپدیت خودکار ویندوز قطع شود.

غیر فعال کردن آپدیت ویندوز 10 از طریق بخش سرویس

یکی از روش های اصلی برای غیر فعال کردن آپدیت ویندوز 10 استفاده از بخش services ویندوز می باشد. برای اینکه بتوانید از طریق این روش آپدیت را غیر فعال کنید مراحل زیر را انجام دهید.

چگونه آپدیت ویندوز 10 را متوقف کنیم

  1. ابتدا باید دکمه ویندوز و R را باهم فشار دهید تا RUN برای شما باز شود. حالا باید در قسمت OPEN آن کلمه services.msc را تایپ کنید و سپس ok را بزنید تا بخش سرویس ویندوز 10 برایتان باز شود. در اینجا شما گزینه های بسیار زیادی را مشاهده می کنید که اصلا به هیچ کدام کار نداشته باشید. در بخش سمت راست به دنبال گزینه windows update بگردید و روی آن دو بار کلیک کنید تا صفحه تنظیمات آن باز شود.
  2. حالا باید در بخش general و در بخش startup type گزینه را روی disabled قرار دهید و حالا روی ok کلیک کنید تا تمام تنظیمات ذخیره شود.

متوقف کردن آپدیت ویندوز 10

غیر فعال کردن بروزرسانی خودکار ویندوز 10 خیلی راحت

یکی از راه های آسان استفاده از نرم افزار های مخصوص این کار می باشد. با دانلود این نرم افزار ها تنها با چند کلیک آپدیت ویندوز شما قطع می شود. برای نصب فقط کافی است در گوگل عبارت نرم افزار غیرفعال کردن آپدیت خودکار ویندوز 10 را سرچ کنید  تا با گزینه های مختلفی رو به رو شوید.

یکی از بهترین نرم افزار ها در این زمینه Windows Update Blocker می باشد که حجم آن نیز بسیار کم است. خیلی راحت یک نرم افزار را دانلود کنید و از آن استفاده کنید. به علت اینکه محیط هر نرم افزاری باهم فرق دارد برای همین ما دیگر این بخش را آموزش نمی دهیم.

افزایش ممبر واقعی تلگرام – چگونه با چند کار ساده به 10k ممبر فعال برسیم؟

ولی در نرم افزار معرفی شده تنها کافی است روی فایل wub راست کلیک کنید و گزینه run as administrator را کلیک کنید و سپس گزینه disable را تیک بزنید و در آخر گزینه apply را کلیک کنید. خیلی راحت دیگر از شر آپدیت ویندوز خلاص شدید.

کلام آخر

روش های مختلف دیگری نیز برای این کار وجود داشت اما ما به شما سه تا از برترین روش ها و ساده ترین ها را گفتیم تا تنها با چند کلیک اقدام به غیر فعال کردن آپدیت ویندوز 10 کنید. امیدوارم این مطلب برایتان کاربردی بوده باشد.