خرید ممبر تلگرام » وبلاگ زر ممبر » ترفند » بهترین سایت های فضای ابری رایگان و مطمئن(گوگل درایو یا دراپ باکس؟)

یکی از سرویس هایی که مدت هاست رو نمایی شده و مورد توجه بسیاری قرار گرفته است سرویس های فضای ابری می باشد. این سرویس ها در واقع به شما این امکان را می دهد که داده های خود را بدون نگرانی و با امنیت کامل در فضایی ذخیره کنید و همه جا به آنها دسترسی داشته باشید. این سرویس ها می تواند هم برای کسب و کار ها و هم برای افراد عادی بسیار هیجان انگیز باشد. در این مطلب قصد دارم تا به معرفی بهترین سرویس های فضای ابری بپردازم. با من تا انتهای این مطلب همراه باشید.

قبل ها بسیاری برای ذخیره اطلاعات و داده های خود آنها را بر روی cd، فلش و هارد دیسک ها ذخیره می کردند. اما این روش از امنیت زیادی برخودار نبود. زیرا ممکن بود در اثر یک اتفاق تمام اطلاعات شما از بین برود یا اینکه اطلاعات شما هک شود و به سرقت برود. همچنین شما همه جا به این اطلاعات دسترسی ندارید. با روی کار آمدن فضا های ابری این مشکل حل شد. به این صورت که شما می توانید تمام دیتا های خود را بر روی فضای ابری ذخیره سازی کنید و با خیال راحت از هر کجای دنیا از آنها استفاده کنید.

بهترین سرویس های فضای ابری

بهترین سرویس های فضای ابری

فضای ابری در واقع مانند یک هارد دیسک می ماند که بر روی یک کامپیوتر نصب شده است  در اختیار شما قرار گرفته است. با این تفاوت که دیگر دردسر ها و نگرانی های همیشگی مانند امنیت و غیره را ندارد. در ادامه به معرفی بهترین سایت های رایگان فضای ابری می پردازم.

گوگل درایو

گوگل درایو را می توان یکی از محبوب ترین سرویس های فضای ابری به حساب آورد که طرفدار بسیار زیادی دارد. این سرویس از سمت شرکت معتبر و مطمئن گوگل ارائه می شود که به همین دلیل می توان به آن اطمینان کامل داشت. شما با ساخت یک حساب جیمیل در واقع صاحب فضای ابری گوگل درایو به حجم 15 گیگابایت می شوید که نیازی نیست برای آن هزینه ای  پرداخت کنید. در این فضای می توانید متن، عکس، فیلم و فایل های خود را ذخیره کنید و هر موقع که خواستید دوباره از آنها استفاده کنید. البته می توانید با پرداخت 10 دلار در ماه صاحب 1 ترابایت حجم شوید که به نسبت قیمتش می تواند گزینه بسیار خوبی باشد. این سایت در گزینه محیط و رابط کاربری خوبی نداشته اما به تازگی رابط کاربری آن بهبود یافته است.

غیر فعال کردن تصحیح خودکار در اندروید ( Gbord و کیبورد سامسونگ)

دراپ‌باکس

دراپ باکس سرویس مشهور تری و قدیمی تری نسبت به گوگل درایو می باشد. شاید این سرویس به نسبت سرویس گوگل درایو آنچنان شناخته شده باشد اما در دنیای سرویس های فضای ابری به عنوان یکی از بهترین ها و اولین ها شناخته می شود.

دراپ باکس به صورت تخصصی در زمینه فضای ابری فعالیت می کند و دارای قابلیت ها بسیار زیاد و رابط کاربری بسیار خوبی است. در ابتدا و بعد از ساخت اکانت تنها 2 گیگابایت فضا در اختیار شما قرار میگیرد که شاید واقعا کم باشد اما می تواند با معرفی این سرویس به دوستان خود این فضا را افزایش دهید.

iCloud

اگر از دارندگان آیفون هستید قطعا icloud یکی از معروف ترین و بهترین سرویس های فضای ابری برای شما به حساب می آید. این سرویس از طرف اپل عرضه شده است و به همین دلیل با بسیاری از برنامه های دیگر این شرکت همگان سازی می شود. برای مثال اسناد iwork را می توانید به صورت خودکار در این فضا ذخیره کنید تا هر زمان که خواستید از آنها استفاده کنید.

این سرویس در ابتدا و به صورت رایگان فقط 5 گیگابایت فضا در اختیار شما قرار می دهد که شاید حجم کمی باشد اما به نسبت دیگر سرویس ها برای آیفون می تواند گزینه خوبی باشد.

مگا

مگا نیز یکی از بهترین سرویس های فضای ابری رایگان به حساب می آید که با داشتن رابط کاربری بسیار خوب و حجم رایگان زیاد مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. مگا به شما 50 گیگابایت فضای رایگان ارائه می دهد که این مقدار با توجه به وریفای ایمیل، نصب برنامه و…. می باشد. همچنین مگا دارای کلاینت رسمی بر روی گوشی های موبایل و کامپیوتر ها می باشد که می توانید از آنها استفاده کنید. از نظر رابط کاربری نیز می توان مگان را یکی از بهترین گزینه ها به حساب آورد. به همه اینها سرعت دانلود و آپلود بالا و امنیت تایید شده مگا را هم اضافه کنید.

بهترین دانلود منیجر برای گوشی کدام است؟

Onedrive

تا به اینجا سرویس های مختلف و مشهوری  از گوگل، اپل و… را به شما معرفی کنم. به عنوان آخرین گزینه نیز تصمیم گرفتم تا سرویس فضای ابری مایکروسافت را به شما معرفی کنم.

اگر از کاربران ویندوز هستید  وان درایو می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای شما باشد. این سرویس فضای ابری با اکسپلور ویندوز 10 ادغام شده است و دیگر نیازی به دانلود برنامه رسمی و… بر روی ویندوز ندارید. همچنین دیگر برنامه های مایکروسافت قابلیت همگام سازی با وان درایو را دارند که باعث می شود تا همه جا به اطلاعات خود دسترسی داشته باشید. البته این سرویس به صورت رایگان تنها 5 گیگابایت را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می دهد.

در این مطلب به معرفی بهترین سرویس های فضای ابری پرداختم. امیدوارم این مطلب برایتان مفید بوده باشد.