خرید ممبر تلگرام » وبلاگ زر ممبر » آموزش » آموزش کامل ارسال ویس در تلگرام [ساده‌ترین روش ممکن]

تلگرام یک سرویس پیام‌رسان روسی است که در اکتبر ۲۰۱۳ توسط پاول دورف و نیکلای دورف تاسیس شد. امروزه برنامه‌های پیام‌رسان‌ به اصلی‌ترین راه‌های ارتباطی تبدیل شده‌اند تا در هر زمان و هر مکان بتوان به راحتی با مخاطبان خود ارتباط برقرار کرد. یکی از محبوب‌ترین و امن‌ترین پیام‌رسان‌ها برنامه تلگرام می‌باشد. پیام‌رسان تلگرام به قدری در میان کاربران محبوب شده است که هم اکنون در رقابت با پرطرفدارترین برنامه‌ها مانند متا (فیسبوک) و واتس‌اپ است. از مهم‌ترین مزیت‌های برنامه تلگرام می‌توان به امنیت بسیار بالای آن اشاره کرد. تمامی فعالیت‌هایی که در این برنامه انجام می‌شود مانند چت‌ها، گروه‌ها، رسانه‌های مشترک و… رمزگذاری شده‌اند. تلگرام دارای فضای ذخیره‌سازی نامحدود سرور می‌باشد. به این معنی که می‌توانید بدون از دست دادن داده‌ها چندین بار به صورت همزمان از طریق چند دستگاه وارد اکانت تلگرام شوید. تلگرام قابلیت‌های بسیاری در اختیار کاربران قرار داده است، که در ادامه به بررسی یکی از این قابلیت‌ها یعنی ارسال ویس تلگرام می‌پردازیم.

 

صدای ضبط شده (Voice) تلگرام چیست؟

از آنجایی که ممکن است بعضی مواقع امکان تایپ کردن یا وقت کافی برای تایپ پیام مورد نظر نداشته باشیم، قابلیت ارسال Voice در تلگرام می‌تواند در این مواقع بسیار کاربردی باشد. قابلیت ارسال ویس با مکالمه صوتی (Voice Chat) متفاوت هستند و می‌توان هرکدام را نوعی از مکالمه دانست. برنامه تلگرام از ارسال و دریافت ویس پشتیبانی می‌کند. اگرچه گفتیم ویس تلگرام با Voice Chat متفاوت است اما می‌توان گفت ارسال و دریافت ویس هم نوعی مکالمه صوتی است‌.

 

نحوه ارسال Voice در تلگرام

ارسال ویس در تلگرام بسیار آسان است برای یادگیری چگونگی ارسال ویس طبق مراحل زیر عمل کنید.

اپلیکیشن تلگرام را باز کنید.

به صفحه چت مورد نظر بروید. این صفحه چت هم می‌تواند یک چت شخصی، گروه و یا کانالی باشد که در آن ادمین هستید.

ارسال ویس در تلگرام

در قسمت پایین صفحه در سمت راست فیلد تایپ یک آیکون به شکل میکروفون وجود دارد. آن را لمس کنید و انگشت خود را روی این آیکون نگه دارید. در این زمان فرآیند ضبط صدا آغاز می‌شود و تا زمانی که انگشت خود را بردارید فرآیند ضبط ادامه دارد.

بعد از آغاز ضبط صدا صحبت‌های خود را انجام دهید.

 

پس از تمام شدن صحبت انگشت خود را از روی آیکون میکروفون بردارید تا پیام صوتی ارسال شود.

به همین سادگی موفق شدید پیام صوتی برای مخاطبان خود ارسال کنید و مخاطبان هم می‌توانند به همین صورت جواب شما را بدهند. با ارسال و دریافت ویس شما یک مکالمه صوتی غیر مستقیم را تجربه کرده‌اید.

 

ارسال ویس در تلگرام بدون نگه داشتن دکمه ویس (آیکون میکروفون)

برای فرستادن Voice در تلگرام بدون نگه داشتن دکمه ضبط دو روش وجود دارد. روش اول:

ابتدا وارد صفحه چتی که می‌خواهید ویس را برای آن ارسال کنید شوید.

آموزش ارسال پیام صوتی در تلگرام

آیکون میکروفون را لمس کرده و به طرف بالا بکشید و رها کنید.

بعد از اتمام ضبط اگر از محتوا و کیفیت صدای ویس مطمئن هستید می‌توانید دکمه ارسال را بزنید تا پیام برای مخاطب ارسال شود.

اگر قبل از ارسال ویس می‌خواهید به آن گوش دهید، دکمه Stop را بزنید.

شنیدن ویس در تلگرام قبل از ارسال

در کنار ویسی که ضبط شده قبل از ارسال آیکون پخش (Play) قرار دارد. که با زدن آن می‌توانید از صدا و کیفیت ویس خود قبل از ارسال مطمئن شوید.

اگر از ارسال Voice منصرف شدید، آیکون سطل آشغال کنار ویس را بزنید تا حذف شود.

 

ارسال ویس در تلگرام با فعال‌سازی حالت Raise to Speak

در تلگرام حالتی وجود دارد به نام Raise to Speak (قرار دادن گوشی در کنار گوش)، با فعال کردن این ویژگی دیگر برای ضبط ویس نیاز به زدن هیچ دکمه‌ای نیست. در این روش برای ضبط صدا کافی است گوشی را مانند وقتی که با تلفن صحبت می‌کنید کنار گوش خود قرار دهید تا صدای شما ضبط شود‌.

نحوه فعال‌سازی Raise to Speak

وارد اپلیکیشن تلگرام شوید.

سپس وارد قسمت Settings شوید.

گزینه Chat Settings را انتخاب کنید.

گزینه Raise to Speak را پیدا کنید و اسلایدری که در کنار این گزینه قرار دارد را لمس کنید تا رنگ آن آبی شود.

به این صورت می‌توانید قابلیت Raise to Speak را به راحتی فعال کنید.

بعد از انجام این مراحل به صفحه چت مورد نظر در تلگرام بروید. برای ارسال Voice گوشی را مثل وقتی که با تلفن حرف می‌زنید کنار گوش خود قرار دهید. ویس به صورت خودکار ضبط خواهد شد. پس از اتمام پیام صوتی، گوشی را پایین بیاورید خواهید دید که ویس شما ضبط شده می‌توانید با زدن گزینه ارسال آن را برای مخاطب ارسال کنید.

 

لغو ارسال ویس در حین ضبط آن

بنا به دلایلی شاید از ارسال ویس به مخاطب پشیمان شوید در این صورت دو راه وجود دارد که می‌توانید ارسال ویس خود را کنسل کنید.

حالت اول: اگر برای ارسال ویس انگشت خود را روی آیکون میکروفون نگه داشته‌اید، برای بعد ارسال کافی است انگشت خود را به سمت چپ بکشید تا ویس شما حذف شود.

حالت دوم: اگر انگشت خود را روی دکمه ویس قرار نداده‌اید و از روش‌های دیگر ارسال ویس استفاده کرده‌اید، گزینه Cancel را بزنید تا ویس ضبط شده حذف شود.

 

افزایش سرعت پخش ویس تلگرام

تلگرام قابلیت افزایش سرعت پخش ویس‌ها را برای کاربران فراهم کرده است. با زدن دکمه 2X در قسمت بالایی صفحه هنگام پخش ویس می‌توانید سرعت پخش را بالا ببرید. همچنین برای بازگرداندن سرعت پخش ویس به حالت عادی دوباره همان دکمه 2X را بزنید.

 

مشکلات در ارسال Voice تلگرام و راه‌حل آن‌ها

گاهی اوقات ممکن است به دلایلی موفق به ارسال ویس در برنامه تلگرام نشوید. در ادامه مشکلات احتمالی در این مورد و چگونگی رفع آن‌ها را شرح می‌دهیم.

مجوزهای لازم برای تلگرام

برنامه تلگرام برای استفاده از تمامی امکانات نیاز به برخی مجوزها دارد. در ارسال ویس هم نیاز به مجوز دسترسی به میکروفون و ضبط صدای شما را دارد. مطمئن شوید که مجوزهای لازم را تایید کرده‌ باشید.

 

تغییر صدای ویس تلگرام

بسیاری از مشکلات از جمله تغییر صدای ویس با ریستارت کردن گوشی موبایل حل می‌شوند.

 

بررسی اتصال به اینترنت

برای ارسال و دریافت ویس به اینترنت نیاز دارید. ابتدا از اتصال به اینترنت مناسب مطمئن شوید. اگر اینترنت شما ضعیف است به یک شبکه قوی‌تر متصل شوید.

 

حذف کش (cache) برنامه

یکی از عوامل بروز مشکل در برنامه وجود داده‌های معیوب در حافظه کش می‌باشد. با حذف حافظه کش برنامه این مشکلات را رفع کنید.

 

کمبود حافظه

برای عملکرد بهتر برنامه و پخش ویس، لازم است تا حافظه کافی در دستگاه وجود داشته باشد.

 

آپدیت تلگرام

در صورت استفاده از نسخه‌های قدیمی ممکن است برخی قابلیت‌ها دچار مشکل شوند. توسعه دهندگان این برنامه با ارائه آپدیت‌های جدید سعی در حل تمامی مشکلات برنامه دارند.

 

خرید رای تلگرام

کاربرانی که در مسابقات، رای گیری‌ها و نظرسنجی‌های تلگرام شرکت کرده‌اند همواره به دنبال افزایش لایک و رای هستند. این افراد با یک راه‌حل آسان و تضمینی می‌توانند بدون هدر رفتن وقت و هزینه زیاد با خرید رای ارزان تلگرام در این مسابقات موفق شوند. تمامی لایک‌های خریداری شده توسط شما واقعی و بدون ریزش هستند.