خرید ممبر تلگرام » وبلاگ زر ممبر » آموزش » کامل‌ترین آموزش ثبت و ارسال لوکیشن در اینستاگرام [بروز شده]

اینستاگرام شبکه اجتماعی برای به اشتراک گذاری عکس و ویدیوهای دلخواه شما می‌باشد. بنیان‌گذاران این شبکه اجتماعی کوین سیستروم و مایک کرایگر هستند. اولین نسخه برنامه اینستاگرام در سال ۲۰۱۰ راه‌اندازی شد و به قدری از این برنامه استقبال شد که در سال ۲۰۱۲ بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر در این برنامه فعالیت داشتند. در سال ۲۰۱۲ شرکت فیسبوک (متا) برنامه اینستاگرام را به ارزش یک میلیارد دلار به صورت نقد و سهام خریداری کرد. اپلیکیشن اینستاگرام به کاربران این امکان را می‌دهد تا عکس‌ و فیلم‌های دلخواه خود را به اشتراک بگذارند. همچنین از امکانات و قابلیت‌های جالب و کاربردی این شبکه اجتماعی استفاده کنند. یکی از این قابلیت‌ها امکان به اشتراک گذاری موقعیت مکانی (Location) در پست و استوری می‌باشد.

 

لوکیشن

استیکر لوکیشن اینستاگرام

لوکیشن به معنی موقعیت مکانی است. شما با فعال‌سازی لوکیشن در پست و استوری‌ها به فالوورهای خود مکانی که مربوط به استوری یا پشت شما است را نشان می‌دهید. در قسمت لوکیشن اینستاگرام می‌توانید مکان مورد نظر خود را انتخاب کنید و به کاربران نشان دهید که در چه مکانی عکس گرفته‌اید. برای مشاهده و انتخاب مکان‌های مختلف در قسمت سرچ می‌توانید به جستجو بپردازید. همچنین می‌توانید به عکس‌هایی که در مکان مورد نظر شما گرفته شده است دسترسی داشته باشید.

 

اهمیت Location در اینستاگرام

استفاده از لوکیشن در پست و استوری‌های اینستاگرام باعث خاص و جذاب‌تر شدن محتوای پیج شما می‌شود. تحقیقات و نظرسنجی‌ها نشان داده است که به کار گیری لوکیشن در پست و استوری رنگ و بوی دیگری به پیج داده و افراد بیشتری را جذب می‌کند. مخصوصا اگر پیج شما کاری است استفاده از لوکیشن باعث شناخته شدن بیشتر برند و کسب و کار شما می‌شود. همچنین با زدن لوکیشن اینستاگرام از واقعی بودن پیج شما یعنی ربات نبودن مطمئن می‌شود.

انتخاب لوکیشن در اینستاگرام

آموزش ارسال لوکیشن در دایرکت اینستاگرام

ارسال Location از طریق google map در دایرکت اینستاگرام

با استفاده از برنامه گوگل مپ می‌توانید در تمام شبکه‌های اجتماعی موقعیت مکانی خود را به اشتراک بگذارید که اینستاگرام هم جزو این برنامه‌ها است. برای فرستادن لوکیشن از طریق گوگل مپ مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا برنامه google map را باز کنید.

در قسمت بالای صفحه درون کادر مکان مورد نظر خود را وارد کنید.

پس از پیدا کردن لوکیشن مورد نظر صفحه را به سمت بالا بکشید.

گزیینه Share Place را بزنید.

سپس در صفحه باز شده دایرکت را انتخاب کنید تا به صفحه چت‌های دایرکت اینستاگرام خود بروید.

در مرحله آخر شخص مورد نظر که می‌خواهید لوکیشن را با او به اشتراک بگذارید انتخاب کنید.

ارسال Location از طریق دایرکت اینستاگرام

ابتدا اپلیکیشن اینستاگرام را باز کنید.

در صفحه Home اینستاگرام وارد قسمت دایرکت شوید.

فرد مورد نظر که قصد دارید لوکیشن را برای او ارسال کنید را پیدا کنید.

وارد صفحه چت دایرکت شخص شوید.

آیکون دوربین را لمس کنید.

اگر می‌خواهید عکس یا فیلمی را از گالری گوشی خود انتخاب کنید، آیکون مربع گوشه پایینی صفحه را لمس کنید و عکس و ویدیو مورد نظر خود را انتخاب کنید.

اما در صورتی که می‌خواهید همان لحظه عکس و فیلم ضبط کنید، آیکون دایره وسط را که برای ضبط است را بزنید.

بعد از انتخاب فیلم و عکس آیکون استیکر را بزنید.

در لیست نمایش داده شده برچسب Location را انتخاب کنید.

در آخر لوکیشن مکان مورد نظر را انتخاب کنید.

برای فرد بفرستید.

 

ثبت لوکیشن دلخواه (Custom Location)

قبلاً اینستاگرام این اجازه را به کاربران می‌داد که به راحتی هنگام منتشر کردن پست لوکیشن دلخواه خود را اضافه کنند. اما الان برای اضافه کردن موقعیت مکانی دلخواه به اینستاگرام از طریق متا (فیسبوک) امکان‌پذیر است. برای اینکار باید در برنامه متا لوکیشن مورد نظر را ایجاد کنید سپس در اینستاگرام این موقعیت مکانی را به پست خود اضافه کنید. برای اینکار  باید اکانت متای خود را به اکانت بیزینس اینستاگرام خود وصل کنید. همچنین برای استفاده از این قابلیت باید Location Services یا GPS شما نیز روشن باشد.

 

آموزش گذاشتن لوکیشن در پست

اول عکس و ویدیوهای مورد نظر خود را انتخاب کنید.

گزینه Add Location را بزنید.

از میان لوکیشن‌های پیشنهاد شده لوکیشن مورد نظر را انتخاب کنید یا با جستجوی لوکیشن آن را پیدا کنید.

گزینه Share را لمس کنید.

همچنین این امکان وجود دارد که یک رویداد عمومی متا (فیسبوک) را به عنوان موقعیت مکانی انتخاب کنید.

 

اضافه کردن یا تغییر لوکیشن پس از انتشار پست

شما می‌توانید یک لوکیشن به پستی که در حال حاضر در پیج شما قرار دارد اضافه کنید یا لوکیشن پست‌های خود را تغییر دهید. زمانی که یک موقعیت مکانی را به پست‌های خود اضافه می‌کنید آن عکس یا فیلم به صفحه Map شما اضافه می‌شود. اگر به پست خود لوکیشن اضافه نکنید پست به صفحه نقشه اضافه نمی‌شود. می‌توانید اکانت اینستاگرام خود را خصوصی (Private) کنید در این صورت تنها فالوور‌های شما مپ صفحه شما را ببینند. در صورت عمومی (Public) بودن اکانت اینستاگرام شما همه می‌توانند صفحه مپ شما را ببینند.

 

آموزش گذاشتن لوکیشن در استوری

اضافه کردن لوکیشن به استوری مانند هشتگ‌ها عمل می‌کند. استفاده از آن باعث می‌شود تعداد بازدیدهای استوری شما بسیار بیشتر شود. گذاشتن لوکیشن در استوری با روش ساده زیر امکان‌پذیر است.

وارد اپلیکیشن اینستاگرام شوید.

عکس‌ یا ویدیوی مورد نظر خود را به استوری اضافه کنید.

روی آیکون استیکر در بالای صفحه کلیک کنید.

از میان گزینه‌های نمایش داده شده تگ لوکیشن (Location) را انتخاب کنید.

در مرحله بعد نام مکان مورد نظر خود را بنویسید و در لیست نتایج نشان داده شده لوکیشن را انتخاب کنید.

شما می‌توانید تغییرات دلخواه مانند تغییر اندازه، جهت یا ویژگی‌های دیگر را روی تگ لوکیشن انجام دهید.

پس از انجام تغییرات مورد نظر و آماده شدن استوری برای به اشتراک گذاری گزینه Next را بزنید و استوری را با فالوورهای خود به اشتراک بگذارید.

 

لوکیشن در بیو اینستاگرام

اضافه کردن لوکیشن به بیو اینستاگرام موجب می‌شود تا مشتری‌ها آسان‌تر بتوانند محل کسب و کار شما را پیدا کنند. اضافه کردن موقعیت مکانی در بیو اینستاگرام کار ساده‌ای می‌باشد. با دنبال کردن مراحل زیر می‌توانید لوکیشن را به بیو اضافه کنید.

ابتدا وارد برنامه اینستاگرام شوید.

به صفحه پروفایل خود بروید.

گزینه ویرایش پروفایل (Edit Profile) را بزنید.

در صفحه باز شده، در بخش اطلاعات عمومی کسب و کار (Public Business Information) روی گزینه (Contact Options) کلیک کنید.

حالا می‌توانید در قسمت business address لوکیشن خود را وارد کنید.

پس از اینکه لوکیشن را اضافه کردید گزینه Done را بزنید تا به صفحه پروفایل خود بازگردید.

 

مشکلات ثبت لوکیشن و راه‌حل‌های آن

از مهم‌ترین مشکلاتی که ممکن است در ثبت نشدن لوکیشن اینستاگرام تأثیر داشته باشد، عدم دسترسی اپلیکیشن اینستاگرام به موقعیت مکانی شما است‌. برای حل این مشکل به بخش تنظیمات بروید، در قسمت مربوطه به لوکیشن نسبت به فعال‌سازی (اجازه دسترسی به لوکیشن هنگام استفاده از برنامه) اقدام کنید. با انجام این کار مجوز دسترسی به اطلاعات Location به اینستاگرام داده می‌شود.

در صورتی که نمی‌توانید لوکیشن را به استوری خود اضافه کنید، باید حافظه Cache را پاک کنید. با پاک کردن حافظه کش تمام داده‌های معیوبی که در حافظه کش وجود دارد پاک‌سازی می‌شود.

گوشی موبایل خود را ری‌استارت کنید. در صورتی که مشکل یک ایراد کوچک نرم‌افزاری باشد با ری‌استارت کردن گوشی به آسانی رفع خواهد شد.

حتما از آخرین نسخه نرم‌افزار اینستاگرام استفاده کنید. ممکن است در کارایی نسخه‌های قدیمی مشکلی وجود داشته باشد یا این قابلیت را پشتیبانی نکند.

با گوشی دیگری وارد اکانت خود شوید و لوکیشن را اضافه کنید. اگر توانستید لوکیشن را اضافه کنید، مشکل از حساب کاربری شما نیست و احتمالا آی‌پی دستگاه شما مسدود است‌.

 

حذف لوکیشن اینستاگرام

نرم‌افزار اینستاگرام با ایجاد قابلیت به اشتراک گذاری Location این امکان را ایجاد کرده است که با فعال کردن GPS گوشی موقعیت مکانی را با پست و استوری‌های خود به اشتراک بگذارید. همچنین کاربران می‌توانند بر اساس لوکیشن افراد را جستجو کنند. با وجود این ویژگی‌ها برخی افراد ترجیح می‌دهند کسی از موقعیت مکانی آن‌ها با خبر نشود و زندگی خصوصی خود را حفظ کنند. به همین دلیل ترفندی را به شما آموزش می‌دهیم که بر اساس آن دسترسی اینستاگرام به لوکیشن را غیرفعال کنید.

 

غیرفعال کردن دسترسی اینستاگرام به لوکیشن در ایفون [ios]

قسمت Setting را باز کنید.

به قسمت پایین صفحه رفته و اینستاگرام را باز کنید.

در بالای صفحه گزینه Location را بزنید.

در صفحه‌ای که باز می‌شود گزینه Never را بزنید.

نکته: اگر برنامه اینستاگرام را در تنظیمات پیدا نکردید، به این معنی است که اینستاگرام به لوکیشن شما دسترسی ندارد.

 

آموزش قطع دسترسی اینستاگرام به لوکیشن در اندروید

قسمت Setting گوشی خود را باز کنید.

به پایین صفحه و قسمت Personal بروید.

در اینجا دکمه Location را به سمت چپ بکشید تا خاکستری شود.

با انجام این کار دیگر اینستاگرام به موقعیت مکانی شما دسترسی ندارد.

 

حذف لوکیشن پست‌های منتشر شده

اگر قبل از انجام کار‌های بالا برای غیرفعال کردن لوکیشن در اینستاگرام پست‌هایی گذاشته‌اید که لوکیشن آن‌ها فعال است، برای حذف آن مراحل زیر را انجام دهید.

ابتدا اپلیکیشن اینستاگرام را باز کنید.

به صفحه پروفایل خود بروید.

قسمت لوکیشن را باز کنید.

در این قسمت لیستی از عکس‌ها روی نقشه برای شما نمایش داده می‌شود.

در قسمت بالای صفحه روی سه نقطه کلیک کنید.

گزینه Edit را انتخاب کنید.

در صورتی که می‌خواهید لوکیشن تمام پست‌ها را حذف کنید، Deselect All را بزنید. در مرحله بعد از شما سوال پرسیده می‌شود که آیا از حذف لوکیشن اطمینان دارید، گزینه Confirm را بزنید تا تایید شود.

 

خرید فالوور فیک اینستاگرام

خرید فالوور فیک اینستاگرام در واقع به عنوان یک محرک به کمک جذب مخاطب و دیده شدن بیشتر پیج، در نتیجه افزایش فالوور می‌آید. یکی از عواملی که در دنبال کردن یک پیج تاثیر دارد تعداد فالوورهای آن است. هرچه تعداد فالوور پیجی بالاتر باشد طبیعتاً اعتماد مردم به این پیج نیز بیشتر می‌شود. خرید فالوور فیک بدون ریزش یکی از راه‌های جذب بیشتر مخاطب است.