خرید ممبر تلگرام » وبلاگ زر ممبر » آموزش » نحوه کسب درآمد از ویدیو های شورت یوتیوب و هرآنچه باید درباره‌ی آن بدانید!

ویدیو های شورت یوتیوب یا همان ویدیو های کوتاه از روزی که توسط یوتیوب برای رقابت با ریلز اینستاگرام و تیک تاک معرفی شدند بسیار مورد توجه قرار گرفتند و مشخص شد که تولید کنندگان محتوا علاقه زیادی به تولید ویدیو های ریلز دارند. اما یکی از سوالات مهم از همان ابتدا این بود که آیا می توان از ویدیو های کوتاه یوتیوب کسب درآمد کرد یا نه؟ در این مطلب از زرممبر قصد دارم تا به آموزش کسب درآمد از ویدیو شورت یوتیوب بپردازم.

ویدیو های شورت یا همان ویدیو های 60 ثانیه یوتیوب در بخش shorts نمایش داده می شوند و به صورت عمودی ضبط می شوند امکانی بود که یوتیوب برای درگیر کردن بیشتر کاربران با برنامه خود منتشر کرد. و حالا این ویژگی بسیار محبوب شده و مورد استقبال کاربران و تولید کننده های محتوای بسیاری قرار گرفته است.

کسب درآمد از ویدیو کوتاه یوتیوب

آیا ویدیو های شورت یوتیوب درآمد دارند؟

همین ابتدا بهتر است به این سوال پاسخ دهیم که آیا اصلا ویدیو های شورت یوتیوب درآمد دارند یا نه؟ در گذشته یوتیوب بخشی به نام shorts fund داشت با آن قصد ترغیب کاربران به استفاده از این قابلیت را داشت اما حالا که مدت زیادی از معرفی این بخش گذشته است یوتیوب روش درآمدزایی ویدیو های شورت را تغییر داده است تا تمامی افراد بتوانند همیشه از ویدیو های کوتاه درآمد داشته باشند.

البته طبیعی است که سیستم درآمد و میزان درآمد آن با حالت عادی کمی متفاوت است اما به هرحال شما از الان به بعد می توانید از ویدیو های شورت یوتیوب به راحتی درآمد داشته باشید.

آموزش دانلود ویدیو های کوتاه یوتیوب (Shorts)

شرایط کسب درآمد از ویدیو های شورت یوتیوب چیست؟

برای اینکه شما بتوانید از یوتیوب درآمد داشته باشید در حالت عادی باید 1000 سابسکرایبر و 4000 ساعت واچ تایم یوتیوب داشته باشید. برای بخش شورت شما باید در 90 روز اخیر 1000 سابسکرایبر داشته باشید و ویدیو های کوتاه شما 10 میلیون باز دیده شده باشد. این شرایط به نظر کمی سخت می آید تا حساب هایی که واقعا ویدیو های شورت جذابی می سازند بتوانند از این روش کسب درآمد داشته باشند.

به علاوه شما حتما باید در برنامه یوتیوب پارتنر عضو باشید و حساب ادسنس فعال داشته باشید. همچنین توجه داشته باشید که ویدیو شما حتما باید معلق به خودتان باشد تا بتوانید از آن درآمد داشته باشید. بنابراین سعی کنید که ویدیو های کپی را در بخش شورت منتشر نکنید زیرا نمی توانید از آن درآمد خاصی داشته باشید.

آموزش کسب درآمد از ویدیوهای کوتاه

روند کسب درآمد از تبلیغات ویدیو های کوتاه یوتیوب چگونه است؟

طبیعتا مانند ویدیو های عادی کسب درآمد یوتیوب از طریق تبلیغات است. یوتیوب بین هر چند ویدیو کوتاه یک تبلیغ پخش می کند و 500 درصد درآمد حاصل از این تبلیغ را خودش برمی دارد و 45 درصد مابقی با توجه به بازدید و… به تولید کننده های ویدیو داده می شود. البته به این دلیل که شما در بخش شورت از موزیک های مختلفی استفاده می کنید این درآمد بین شما و تولید کننده موسیقی تقسیم می شود.

اگر از یک موزیک استفاده کرده باشید 50 درصد درآمد شما به صاحب موسیقی داده می شود و اگر دو سیقی استفاده کرده باشید 66 درصد درآمد به ناشر موسیقی داده می شود 33 درصد مابقی به شما میرسد.

افزایش کسب درآمد از یوتیوب – چه عواملی بر کسب درآمد از یوتیوب تاثیر دارند؟

نحوه مشاهده درآمد یوتیوب شورت

اگر می خواهید درآمد خود را از ویدیو های شورت مشاهده کنید تنها کافیست وارد یوتیوب استودیو شوید. سپس از منوی سمت چپ وارد بخش analytics شوید و تب revenue را انتخاب کنید. در این بخش درآمد شما از یوتیوب نمایش داده می شود.

بخش shorts را انتخاب کنید. در این بخش شما می توانید درآمد حاصل از ویدیو های شورت خود را مشاهده کنید.

درآمد یوتیوب شورت چقدر است؟

درآمدی که شما می توانید از ویدیو های شورت داشته باشید مانند ویدیو های عادی به عوامل مختلفی مانند میزان بازدید، استفاده از موسیقی، مکان بازدیدکنندگان و… بستگی دارد. اما چیزی که روشن است طبیعتا شما نباید انتظار درآمد آنچنان زیادی را داشته باشید و این درآمد به ازای بازدید های میلیونی آنچنان مانند ویدیو های عادی زیاد نیست که این موضوع کاملا طبیعی است.

هر 1000 بازدید ویدیو های شورت یوتیوب چقدر درآمد دارد؟

این عدد به rpm شما بستگی دارد اما اگر بخواهیم یک جواب کلی بدهیم باید بگویم که شما به ازای هر 1000 بازدید ویدیو های شورت چیزی بین 4 تا 6 سنت دریافت می کنید که طبیعتا عدد بسیار کمی است اما به دلیل بازدید بالای ویدیو های شورت می تواند در نهایت عدد مناسبی شود.

در این مطلب از زرممبر به کسب درآمد از ویدیوهای شورت یوتیوب پرداختم تا متوجه شوید که دقیقا چقدر می توانید از ویدیو های کوتاه یوتیوب درآمد داشته باشید. امیدوارم این مطلب برایتان مفید بوده باشد.