خرید ممبر تلگرام » وبلاگ زر ممبر » آموزش » آموزش تولید محتوا برای کانال های آموزشی (از صفر تا صد)

در حال حاضر در دوره ای داریم زندگی می کنیم که محتوا حکم پادشاه را دارد و دیگر فرقی نمی کند چه کسب و کاری پول بیشتر و قدرت بیشتری دارد. در حال حاضر محتوا حتی ابزاری است که با آن می تواند حتی در برابر کسب و کار های بسیار بزرگ نیز مقاومت کرد و سهمی از بازار را برای خود کرد. برای بسیاری از افراد تولید محتوا کاری سخت به حساب می آید به خصوص اگر این تولید محتوا در تلگرام و در حوزه آموزش باشد. در این مطلب قصد دارم تا به آموزش تولید محتوا برای کانال های آموزشی بپردازم. با من و زر ممبر تا انتهای این مطلب همراه باشید.

قطعا شما هم دوست دارید یک کانال تلگرامی داشته باشید و از طریق آموزش چیزی که در آن تخصص دارید کسب درآمد کنید. شاید باروتان نشود اما آموزش در دنیای آنلاین یکی از پر درآمد ترین حوزهاست اگر بتوانید به خوبی در آن فعالیت کنید. فعالیت درست و جذب مخاطب نیازمند داشتن محتوا های خوب و با کیفیت است. اما متاسفانه بسیاری از افرادی نمی دانند دقیقا باید چگونه تولید محتوا کنند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا در یک سری از مطالب وبلاگ زرممبر به آموزش تولید محتوا برای حوزه های مختلف بپردازم.

تولید محتوا برای کانال های آموزشی

آموزش تولید محتوا برای کانال های آموزشی

تولید محتوا برای کانال های آموزش کار بسیار ساده تری نسبت به اکثر حوزهاست چون فردی که به کانال شما مراجعه می کند به دنبال آموزش است. به همین دلیل تنها کاری که شما نیاز است انجام دهید پیدا کردن سوال ها و نیاز های مخاطبتان و تولید محتوا در همان حوزهاست.

چگونه برای کانال های آموزشی تولید محتوا کنیم؟

محتوا هایی که برای کانال های آموزشی تولید می کنید می تواند شامل موارد زیر باشد:

آموزش های تکه و تکه از مبحث اصلی:

فرقی نمی کند در کدام حوزه اقدام به آموزش می کنید. باید در کانال خود آموزش های تکه تکه از مبحت های اصلی قرار دهید. به عنوان مثال شما آموزش زبان انگلیسی می دهید. باید به آموزش شیوه خواندن، تلفظ و… بپردازید. در این بخش سعی کنید بیشتر به مواردی جالب تر و کاربری تر بپردازید تا افراد بیشتری به آن نیاز داشته باشند. با این کار فرد کانال شما را یک کانال مفید و خوب شناسایی می کند که می تواند از آن آموزش های خوبی برای زبان انگلیسی یاد بگیرد.

آموزش های نکات و تخصصی:

اگر قصد تولید محتوا برای کانال های آموزشی دارید تولید محتوا های نکته ای می تواند بسیار گزینه خوبی باشد. برای مثال اگر آموزش زبان انگلیسی می دهید به تولید محتوا و آموزش لغات پرکاربرد بپردازید. تولید کردن این نوع از محتوا کار بسیار ساده ای است و از آن طرف افراد زیادی به آن نیاز دارند. این سبک از محتوا باعث ارزش بخشیدن به کانال شما می شود.

خدمات خرید ممبر واقعی و بازدید خودکار تلگرام زر ممبر

دوره های رایگان:

اگر قرار باشد یک نکته در مطلب آموزش تولید محتوا برای کانال های آموزشی بگویم آن هم تولید دوره های رایگان است. این مورد در اینستاگرام و سایت ها بسیار بهتر و کامل تر جواب می دهد اما در تلگرام نیز کم و بیش می تواند به فروش شما و جذب افراد بیشتر برای فروش کمک کند. یک دوره رایگان یا مینی دوره رایگان در یک بخش عمومی و خاص تولید کنید و آن را به افرادی در کانال شما حضور پیدا می کنند رایگان بدهید. به عنوان مثال دوره آموزش 1000 لغت پرکاربرد زبان انگلیسی که آن را به صورت رایگان به افراد کانال خود بدهید اما در عوض اطلاعاتی از آنها بگیرید و در دوره کاری کنید که فرد به سراغ خرید دوره اصلی شما بیاید.

پاسخ به سوالات:

قطعا در هر حوزه سوالات بسیار زیادی وجود دارد که پاسخ به آنها هم می تواند بسیار جالب و جذاب باشد و هم می تواند برای ممبر های کانال شما بسیار جالب و مفید باشد. فقط کافیست تا سوالات اصلی در حوزه خود را پیدا کنید و به پاسخ دادن به آنها بپردازید.

استفاده از منابع ناب:

در هر حوزه ای منابع داخلی و خارجی بسیار نابی وجود دارد که از آنجایی که افراد وقت نمی کنند همه سایت ها را و منابع را چک کنند شما می توانید چکیده ای و یا نکات مهم مطالب دیگر منابع را در کانال خود و به سبک خود منتشر کنید.

آموزش دیلیت اکانت کلاب هاوس – چگونه اکانت خود را به صورت دائمی حذف کنیم؟

نشان دادن نتیجه:

اگر قصد دارید تا مشتری جذب کنید و بتوانید به افراد بفروشید باید نتیجه کار خود را در محتواهایی که تولید می کنید نشان دهید. باید نشان دهید که فرد دقیقا با دنبال کردم کانال شما و خرید دوره های شما چه چیزی به دست می آید و شما چه سودی برای آن دارید.

در این مطلب به صورت خیلی خلاصه به آموزش تولید محتوا برای کانال های آموزشی پرداختم. امیدوارم این مطلب برایتان مفید بوده باشد.