خرید ممبر تلگرام » وبلاگ زر ممبر » اینستاگرام » نحوه گذاشتن IGTV در اینستاگرام + تولید محتوای ویدیویی

اینستاگرام یکی از ابزارهای ایجاد تعامل و کسب و کاری است که کاربرد بسیار زیادی را تاکنون برای کاربران در سراسر دنیا داشته است. اینستاگرام توانسته است از سراسر دنیا میلیون‌ها مخاطب را به خود جذب کند و هزاران اکانت بیزینس را داشته باشد. این آمارها نکته‌ای را نشان می‌دهد که اینستاگرام یک بستر گسترده برای فعالیت‌های افراد مختلفی با هر زبان و نژادی در سراسر دنیا است. حالا که مخاطبان اینستاگرام بسیار زیاد شده‌اند و رشد در اینستاگرام سخت گردیده است، یکی از بهترین راه حل‌ها برای رشد در اینستاگرام تولید محتوای جذاب، مفید و کاربردی است. تولید محتوا به صورت متنی، تصویری و ویدیویی و صوتی می‌تواند در اینستاگرام صورت بگیرد که نوع ویدیویی آن بسیار پرطرفدار است. ساخت محتوای ویدیویی بسیار در جذب مخاطب تاثیر دارد و می‌تواند پیشرفت شگفت انگیزی را به شما بدهد.

نحوه گذاشتن igtv در اینستاگرام

IGTV اینستاگرام به چه معناست؟

این سوال قطعا برای شما پیش آمده که IGTV اینستاگرام چیست، چگونه کار می‌کند و بر امتیاز اکانت ما چه تاثیری دارد. Igtv همان تلویزیون اینستاگرام است که فیلم‌های بلند مدت را در آن بارگذاری می‌کنند. پس از گذشت یک دقیقه از ویدیو، فیلم می‌ایستد و کمه‌ای با عنوان keep watching برای شما نشان داده خواهد شد که با زدن این گزینه ادامه ویدیو برای شما در صفحه‌ای بلند‌تر از اندازه پست نشان داده خواهد شد. در این صفحه قابلیت لایک کردن، کامنت گذاشتن، ارسال ویدیو، ذخیره کردن، رد دادن ویدیو و… وجود دارند که به راحتی می‌توانید از آنها استفاده کنید. مدت زمان گذاشتن پست  igtv در اکانت‌های بیزینس حداقل یک دقیقه و حداکثر یک ساعت است، در اکانت‌های عادی حداقل یک دقیقه و حداکثر 15 دقیقه است.

 

ابعاد ویدیو IGTV پست اینستاگرام

اگر تابه‌حال دقت کرده باشید هنگام باز کردن ویدیوی IGTV اندازه آن نسبت به اندازه پست عادی تغییر می‌کند. برای ویدیوهای افقی ابعاد 5:4 16:9 و برای ویدیوهایی با ابعاد عمودی 4:5 9:16 را در نظر بگیرید.در غیر این صورت ابعاد ویدیوی شما متناسب با استاندارد اینستاگرام نیست و ممکن است کیفیت ویدیو پایین بیاید. اگر ویدیو با ادیت کردن بسیار کشیدن می‌شود می‌توانید پس زمینه‌ای ساده یا سفید را برای ویدیو بگذارید تا اندازه آن متناسب با قالب ای جی ی وی شود و کیفیت ویدیو بالا باشد.

 

نحوه گذاشتن igtv در اینستاگرام

در ابتدا که آی‌جی‌تی‌وی به اینستاگرام اضافه شد باید در اکانت خود یک کانال برای گذاشتن فیلم زمان‌دار ایجاد می‌کردی و فیلم را در آن کانال قرار می‌دادید. اما درست کردن و یا حذف کردن این کانال برای مخاطبان اینستاگرام به معضلی تبدیل شده بود که کار اینستاگرام را سخت می‌کرد و در پیش بینی‌های آینده این قابلیت را غیر قابل استفاده می‌کرد. در این مورد اینستاگرام به چاره اندیشی پرداخت و درست کردن کانال را حذف کردند و با انتخاب کردن چند گزینه هنگام گذاشتن پست می‌توانید igtv بگذارید.

  • وارد اینستاگرام شوید.
  • در نوار پایینی علامت به علاوه + را بزنید.

نحوه گذاشتن igtv در اینستاگرام - زر ممبر

  • پست مورد نظر را انتخاب کنید.

(اگر اخیرا پست اضافه نشده است می‌توانید رد پایین کادر مربع پوشه مورد نظر را انتخاب کنید.)

نحوه گذاشتن igtv در اینستاگرام - زر ممبر

  • پس از انتخاب ویدیو گزینه next را در نوار بالایی صفحه انتخاب کنید.
  • کادری در پایین صفحه برای شما نشان داده خواهد شد با عنوان‌های short video و long video. برای اینکه فیلم شما به کاملی و بالای ده دقیقه پست شود باید گزینه اولی یعنی long video را بزنید و اگر می‌خواهید فقط یک دقیقه اول ویدیو آپلود شود گزینه short video را انتخاب کنید.

نحوه گذاشتن igtv در اینستاگرام - زر ممبر

  • پس از انتخاب گزینه مورد نظر، بر روی دکمه continue کلیک کنید.
  • صفحه جدیدی برای شما باز می‌شود که در این صفحه می‌توانید یک کاور برای پست خود ایجاد کنید که عکس را مربوط به موضوع ویدیو از قبل طراحی کرده باشید بهتر است. برای اضافه کردن عکس کاور باید گزینه Add from gallery را بزنید.

نحوه گذاشتن igtv در اینستاگرام - زر ممبر

  • پس از گذاشتن کاور ویدیو گزینه next را بزنید.
  • حال به قسمت کپشن و توضیحات igtv می‌روید، در قسمت Title عنوان و در قسمت Description توضیحاتی در مورد پست IGTV بنویسید.
  • گزینه‌ای با عنوان Post Preview وجود دارد که با فعال کردن آن، این آی جی تی وی به صورت پست در صفحه اینستاگرام شما نشان داده می‌شود.

نحوه گذاشتن igtv در اینستاگرام - زر ممبر

  • پس از اعمال تغییرات مورد نظر گزینه post را در نوار بالایی انتخاب کنید و ویدیو آپلود می‌شود.

 

تولید محتوای ویدیویی برای اینستاگرام

اصل پیشرفت در اینستاگرام تولید محتوای درست و جذاب برای کاربر است. یکی از محتواهایی که امروزه طرفدار بسیار زیادی دارد محتوای ویدیویی است. برخی از افراد از اینکه در مقابل دوربین حرف بزنند خجالت می‌‌کشند و نمی‌توانند بر حرف‌های خود تمرکز کنند. برای حل این مشکل میتوانید بر روی صورت خود یک استیکر یا ایموجی کارتونی بگذارید. البته با تمرین و تکرار این خجالت و حساسیت شما از دوربین کمتر و کمتر می‌شود و در نتیجه از بین می‌رود. پس برای پیشرفت خود سعی کنید که محتوای ویدیویی تهیه کنید و بر روی تمرکز و لهجه خود کار کنید تا کیفیت بهتری را به مخاطبان پیج ارائه دهید.

 

فواید تولید محتوای ویدیویی

تولید محتوای ویدیویی فواید بسیار زیادی دارد که یکی از آنها جلب اعتماد مشتری است. اگر مشتری به شما اعتماد داشته باشد به راحتی میزان فروش و مخاطبان خود را می‌توانید بالا ببرید. همچنین بیشتر مورد توجه اینستاگرام قرار می‌گیرید و از امتیاز بیشتری برخوردار می‌شوید. پس فایده گذاشتن IGTV  این است که در الگوریتم اینستاگرام پیشرفت خواهید داشت و با محتوای ویدیویی و شناخت چهره طرفداران بیشتری را پیدا می‌کنید.

نحوه گذاشتن igtv در اینستاگرام - زر ممبر

چگونه طرفداران و فروش خود را افزایش دهیم

افزایش لایک و فالوور یکی از عوامل بسیار عالی برای پیشرفت است. اگر تعداد لایک و فالو بالایی داشته باشید پیج شما معتبرتر نشان داده خواهد شد و می‌توانید به راحتی اعتماد مردم را جلب کنید. شاید افزایش فالوور برای شما کار بسیار سختی باشد، در این صورت می‌توانید از زر ممبر اقدام به خرید فالور فیک اینستاگرام و لایک ارزان خریداری کنید.

 

سوالات شما در خلل پست IGTV

آیا IGTV برای تمامی اکانت‌ها فعال است؟

بله این نوع ویدیو برای تمامی اکانت‌های عادی و بیزینس کاربرد دارد.

طول ویدیو igtv باید چقدر باشد؟

برای اکانت‌های بیزینس تا یک ساعت و برای اکانت معمولی تا 15 دقیقه مجاز هستید ویدیو آپلود کنید.

آی جی تی وی کجاست؟

به قسمت پروفایل وارد شوید و بر آیکون ویدیو کنار پست‌ها کلیک کنید تا آی جی تی‌وی‌ها را ببینید.

Igtv توی اکسپلور نشون داده میشه؟

بله این نوع ویدیو به اکسپلور وارد می‌شوند.

آیا IGTV آرشیو می‌شود؟

خیر این ویدیو را نمی‌توان آرشیو کرد و فقط امکان حذف کردن آن وجود دارد.  البته تا 30 روز بعد از حذف کردن آن ویدیو در زباله دان قرار داده می‌شود و می‌توانید آن را بازگردانی کنید.