خرید ممبر تلگرام » وبلاگ زر ممبر » آموزش » آموزش دانلود ویندوز 11 (نسخه بتا، نسخه رسمی و فایل نصبی)

قطعا اگر شماهم مانند من علاقه زیادی به فناوری داشته باشید در این چند روز درباره‌ی ویندوز 11 چیز های بسیار زیادی شنیدید. این ویندوز که در واقع یک آپدیت بسیار بزرگ برای ویندوز محبوب و فوق العاده مایکروسافت یعنی 10 می باشد دارای قابلیت های جالبی می باشد که قطعا برای بسیاری از ما جالب است و دوست داریم خیلی سریع آن را تست کنیم.

در حال حاضر ویندوز 11 در مراحل اولیه و تست قرار دارد که نسخه ای از آن برای افراد در دسترس قرار دارد که می توانند در صورتی که می خواهند به تست آن بپردازند. اما این کار خیلی ساده و راحت نیست و نیاز به چندین پیش نیاز است. در این مطلب به آموزش دانلود ویندوز 11 و نصب ویندوز 11 نسخه بتا بخواهم بپرداخت. بنابراین اگر علاقه زیادی دارید تا هرچه سریع تر به این ویندوز دسترسی پیدا کنید همین الان ادامه این مطلب را بخوانید.

آموزش دانلود ویندوز 11

آموزش دانلود ویندوز 11

برای نصب ویندوز 11 باید ابتدا برسی کنید که آیا اصلا سیستم شما از ویندوز 11 پشتیبانی می کند یا نه؟ برای این کار باید سری به مشخصاتی که توسط مایکروسافت اعلام شد بزنید. این مشخصات شامل موارد زیر می شود:

  • پردازنده 64 بیتی دو هسته ای با فرکانس یک گیگاهرتز
  • 4 گیگابایت رم
  • 64 گیگابایت حافظه
  • پشتیبانی از dx12
  • پشتیبانی از UEFI، Secure Boot و TPM 2.0

اگر سیستم شما مشخصات بالا را دارد می توانید همین الان به نصب ویندوز 11 بپردازد. اما اینکه هر کدام از این موارد چیست و چگونه باید آن را چک کنید در مقاله دیگری به آن می پردازم.

دانلود ویندوز 11

برای دانلود ویندوز 11 سه حالت مختلف وجود دارد. اولین حالت دانلود نسخه رسمی بتا و تست ویندوز است. دومین حالت دانلود نسخه رسمی و اصلی ویندوز است و سویم حالت دانلود نسخه های موجود در اینترنت است.

آموزش برقراری تماس ویدیویی (معرفی بهترین برنامه های تماس تصویری)

دانلود نسخه بتا ویندوز 11:

برای دانلود بتا ویندوز به صورت رسمی باید ابتدا جز ویندوز اینسایدر ها شوید. برای این کار ابتدا اطمینان حاصل کنید که ویندوز شما 10 باشد و بهتر است که نسخه قانونی باشد یا مشکلی پیش نیاید. سپس به مسیر زیر بروید.

https://insider.windows.com/en-us/register

حالا روی گزینه register کلیک کنید و با اکانت مایکروسافت خود ثبت نام کنید. به همین راحتی عضو ویندوز اینسایدر شدید. باقی کار ها در خود ویندوز باید انجام شود. حالا وارد مسیر زیر در کامپیوتر خود شوید. ابتدا وارد settings شوید. سپس وارد بخش Update & Security شوید. سپس به مسیر Windows Insider Program بروید و بر روی گزینه get start کلیک کنید. حالا باید قوانین را قبول کنید و وارد حساب مایکروسافت خود شوید. سپس منوی جدید برای شمال به نام dev channel ظاهر می شود که آن را انتخاب کنید تا بتوانید نسخه های آزمایشی را نصب کنید. سپس از شما دسترسی بوت می خواهد و سپس ویندوز ری استارت می شود.

حالا برای نصب ویندوز به مسیر زیر بروید. وارد settings شوید. سپس وارد Update & Security شوید. حالا به Windows Update بروید و بر روی گزینه Check for updates کلیک کنید. بعد از آن  دانلود انجام می شود و سیستم ری استارت می شود و سپس مراحل نصب ویندوز را انجام دهید.

دانلود نسخه رسمی ویندوز 11:

زمانی که نسخه اصلی ویندوز 11 آمد می توانید با انجام این مراحل خیلی راحت آن را نصب کنید. طبق گفته ها نسخه رسمی ویندوز 11 به احتمال زیاد در تاریخ 28 مهر منتشر شود. در این زمان به مسیر زیر در کامپیوتر خود بروید. ابتدا وارد settings شوید. سپس به بخش Update & Security بروید. حالا به بخش Windows Update بروید و سپس بر روی گزینه Check for Updates کلیک کنید و سپس بر روی دکمه Feature update to Windows 11 که ظاهر می شود کلیک کنید. سپس روی گزینه Download and install کلیک کنید تا مراحل دانلود و نصب ویندوز آغاز شود.

بهترین سایت خرید بازدید فیک تلگرام یا خرید ممبر فیک تلگرام کدام است؟

دانلود فایل ویندوز 11:

در حال حاضر برخی از افراد توانستند نسخه فایلی ویندوز 11 را پیدا کنند و آن را برای دانلود قرار دهند که اگر کمی درون سایت ها بگردید به خصوص در سایت های خارجی آن را پیدا می کنید. اما از آنجایی که این نسخه اطمینانی نیست و ممکن است ویروسی باشد ما هیچ لینک و منبعی برای دانلود معرفی نمی کنیم که از آن استفاده کنید.

آیا ویندوز 11 را دانلود کنیم؟

الان یک سوال یکی مهم وجود دارد که آیا ویندوز 11 را نصب کنیم یا نه؟ در حال حاضر پیشنهاد من این است که این ویندوز را نصب نکنید زیرا بسیاری از افراد از نصب آن پشیمان شدند. صبر کنید تا نسخه اصلی ویندوز منتشر شود و بعد از آن بعد حدود 1 ماه می توانید با خیال راحت اقدام به نصب ویندوز کنید. چون بعد از گذشت یک ماه به احتمال زیاد باگ های اصلی و مهم ویندوز 11 که می تواند مخرب باشد توسط مایکروسافت برطرف می شود و می توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید.

در این مطلب به آموزش دانلود ویندوز 11 و روش های نصب آن پرداختم. در ادامه در وبلاگ زر ممبر مطالب دیگری درباره‌ی ویندوز 11 و ویژگی های آن نیز منتشر خواهیم کرد. امیدوارم این مطلب برایتان مفید بوده باشد.