خرید ممبر تلگرام » وبلاگ زر ممبر » آموزش » نحوه ایجاد نظرسنجی یوتیوب از طریق وب و موبایل | آپدیت 2023

قطعا هرچقدر بیشتر در تعامل با مخاطبین خود در یوتیوب باشید می توانید بازدید بیشتری برای کانال خود بدست بیاورید. کامنت ها، لایک و دیس‌لایک ها، ویدیو های کوتاه و… همگی راه هایی برای ارتباط بیشتر با مخاطبان هستند اما آیا تا به حال از سیستم نظرسنجی یوتیوب استفاده کردید؟ با استفاده از این نظر سنجی در یوتیوب علاوه بر ایجاد تعامل با دیگر مخاطبین شما می توانید اطلاعات مفیدی بدست بیاورید که می توانید از آن برای ساخت ویدیو های بهتر استفاده کنید. در این مطلب قصد دارم تا به آموزش ایجاد نظرسنجی در یوتیوب و هر آنچه باید درباره‌ی آن بدانید بپردازم.

نظرسنجی یوتیوب چیست؟

نظرسنجی معمولا ابزاری است که شما نظر، دانش و تمایل افراد به یک موضوع می توانید با آن بسنجید. نظر سنجی های یوتیوب در واقع یک نظرسنجی آنلاین است که توسط یوتیوب برگذار می شود و افراد می توانند در آن شرکت کنند و رای بدهند. نظرسنجی ها معمولا می تواند اطلاعات مفیدی به ما بدهد که در دفعه های بعد از آن استفاده کنید.

به عنوان مثال شما یک کانال آموزشی دارید و قصد دارید تا یک ویدیو جدید بسازید. می توانید در یک نظرسنجی سوال کنید تا بفهمید بیشتر مخاطبین شما از کدام نرم افزار استفاده می کنند تا ویدیو بعدی شما مناسب افراد بیشتری باشد و طبیعتا ویو بیشتری کسب کند.

شرایط برگذاری نظرسنجی در یوتیوب

قبل از اینکه به استفاده از قابلیت نظرسنجی یوتیوب فکر کنید چندین اقدام و شرایط است که هم سازندگان محتوا و هم مخاطبین باید آن را رعایت کنند در ادامه بیشتر به این موضوع می پردازم.

شرایط برگذاری poll یوتیوب برای تولید کننده های محتوا

برای اینکه بتوانید به پست های انجمن خود دسترسی داشته باشید و از آن برای ایجاد نظرسنجی استفاده کنید حتما کانال یوتیوب شما باید بیش از 500 مشترک داشته باشد. اگر تازه به 500 مشترک رسیدید ممکن است تا چند هفته(1 تا 2) طول بکشد که امکان استفاده از انجمن یوتیوب برایتان باز شود.

همچنین حتما مطمئن شوید تا کانال یوتیوب شما برای کودکان تنظیم نشده باشد چون در این صورت ممکن است به مشکل جدی بربخورید.

شرایط شرکت در نظرسنجی برای subscribers

مخاطبین شما برای اینکه بتوانند در نظرسنجی یوتیوب شرکت کنند حتما باید وارد اکانت خود شوید تا بتوانند رای دهند.

افرادی که قصد دارند از طریق موبایل در نظرسنجی شرکت کنند باید از اپ یوتیوب در ios و اندروید استفاده کنند.آموزش خاموش کردن کامنت ویدیو ها در یوتیوب

نحوه ایجاد نظرسنجی در یوتیوب

ابتدا به YouTube Studio بروید و وارد اکانت یوتیوب خود شوید. سپس در بالا سمت راست بر روی دکمه  create کلیک کنید و سپس گزینه create post را انتخاب کنید.

یوتیوب استودیو و ساخت نظرسنجی یوتیوب

 

سپس برگه Community یا   انجمن را انتخاب کنید.

ورود به بخش community یوتیوب

سپس گزینه poll یا نظرسنجی را انتخاب کنید.

حالا سوال موردنظر خود را تایپ کنید و سپس گزینه های آن را در باکس های مربوط بنویسید. هر گزینه می تواند تا 65 کاراکتر باشد. همچنین می توانید با کلیک بر روی گزینه add another option گزینه های جدید به نظرسنجی خود اضافه کنید.

ایجاد poll در یوتیوب

در آخر بر روی دکمه post کلیک کنید تا نظرسنجی شما ثبت شود یا بر روی فلش کنار آن کلیک کنید و زمان بندی کنید.

آموزش ساخت کانال یوتیوب | 0 تا 100 طبق آپدیت جدید یوتیوب

ایجاد یک poll یوتیوب از طریق موبایل

اگر از نسخه موبایل یوتیوب استفاده می کنید برای اینکه یک نظرسنجی ایجاد کنید می توانید مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. ابتدا وارد برنامه youtube شوید و سپس به اکانت خود وارد شوید.
  2. سپس بر روی آیکون اکانت خود در بالا سمت راست صفحه کلیک کنید تا منوی یوتیوب برایتان ظاهر شود.
  3. گزینه your channel را انتخاب کنید تا وارد چنل خود در یوتیوب شوید.
  4. سپس در زیر تب manage video منویی وجود دارد کمی آن را به سمت راست بکشید و بر روی گزینه انجمن یا Community کلیک کنید.
  5. سپس در پایین برایتان دو آیکون کوچک کنار هم ظاهر می شود. یکی مانند چندین نمودار است و دیگری شکل یک قاب عکس است. بر روی آیکون نمودارها کلیک کنید تا به بخش ایجاد نظر سنجی وارد شوید.
  6. حالا سوال خود را بنویسید، سپس در بعد add option گزینه های موجود برای نظرسنجی خود را یادداشت کنید. با کلیک بر روی گزینه add another option می توانید گزینه های جدید هم اضافه کنید. همچنین در بالا می توانید نوع نظرسنجی و زمانبندی آن را مشخص کنید.
  7. وقتی کارتان تموم شد بر روی گزینه post کلیک کنید تا نظرسنجی شما منتشر شود.

در این مطلب از زرممبر مرکز خدمات خرید لایک اینستاگرام و بازدید تلگرام به آموزش ایجاد نظرسنجی در یوتیوب و هر آنچه باید درباره‌ی آن بدانید پرداختم تا بتوانید با ایجاد نظرسنجی تعامل بیشتری با مخاطبین خود داشته باشید. امیدوارم این مطلب برایتان مفید بوده باشد.