خرید ممبر تلگرام » وبلاگ زر ممبر » ترفند » غیر فعال کردن پخش خودکار (autoplay) یوتیوب | آپدیت 2023

پخش خودکار یوتیوب یکی از قابلیت های جالب این برنامه به حساب می آید به خصوص برای افرادی که عاشق گشتن و دیدن ویدیو در فضای یوتیوب هستند. اما چگونه می توان این قابلیت را فعال کرد؟ چگونه می توان آن را غیرفعال کرد؟ در این مطلب قصد دارم تا به آموزش فعال و غیرفعال سازی پخش خودکار یوتیوب بپردازم.

یوتیوب را دیگر همه میشناسیم یک شبکه اجتماعی بسیار بزرگ با تمرکز بر روی ویدیو های مختلف در دسته بندی های مختلف که می تواند برای هر شخصی با هر نیازی مناسب باشد. اکثر افراد با دیدن ویدیو های یوتیوب سرگرم می شوند یا چیز های جدیدی تجربه می کنند و یا اصلا چیز های زیادی می آموزند.

پخش خودکار یوتیوب چیست؟

پخش خودکار یا همان autoplay قابلیتی در یوتیوب است که به صورت خودکار برای شما ویدیو پخش می کند و بعد از تمام شدن یک ویدیو به ویدیو بعدی یا مشابه می رود. این قابلیت برای کسانی که علاقه زیادی به گشتن و سرگرم شدن با یوتیوب در کنار کارهای دیگر دارند بسیار جالب و جذاب است. حتی بسیاری از افراد عادت دارند که با تماشا کردن یوتیوب به خواب می روند که این امکان می تواند برای انها هم جالب باشد اما همچنان افرادی هستند که این قابلیت را دوست ندارند.

غیرفعال کردن پخش خودکار یوتیوب در موبایل

فعال یا غیرفعال کردن پخش خودکار یوتیوب در موبایل

اگر از تلفن همراه استفاده می کنید و دوست دارید که این قابلیت یوتیوب را فعال کنید خیلی ساده می توانید با دنبال کردن مراحل زیر این کار را انجام دهید.

برای اینکار ابتدا وارد برنامه youtube در گوشی خود شوید.

سپس در بالا بر روی عکس پروفایل خود در کنار آیکون ذره بین کلیک کنید تا منوی یوتیوب برایتان باز شود.

سپس در منوی باز شده به دنبال گزینه Settings یا همان تنظیمات باشید.

با کلیک بر روی گزینه Settings صفحه تنظیمات یوتیوب برایتان باز می شود. در اینجا به دنبال گزینه autoplay باشید.

سپس در صفحه بعد در زیر گزینه autoplay next video گزینه mobile phone/ tablet را روشن کنید. به همین راحتی قابلیت پخش خودکار یوتیوب برایتان فعال می شود و از این بعد هر ویدیویی که تماشا می کنید بعد از تمام شدن به صورت خودکار یک ویدیو دیگر پخش می شود.

آموزش تماشای ویدیو در تلگرام بدون دانلود کامل آن

اما چگونه این قابلیت را غیرفعال کنیم؟

خب خیلی ساده است تنها کاری که لازم این طی کردم مراحل بالا است و در آخر به جای روشن کردن گزینه mobile phone/ tablet آن را خاموش کنید تا پخش خودکار یوتیوب برایتان غیرفعال شود.

غیرفعال کردن autoplay یوتیوب در هنگام پخش یوتیوب

یکی دیگر از روش هایی که برای غیرفعال کردن این قابلیت وجود دارد و می توانید خیلی ساده و راحت و بدون ورود به بخش تنظیمات پخش خودکار یوتیوب را غیرفعال کنید در هنگام تماشا ویدیو است. به این صورت که وقتی وارد یوتیوب می شود یک ویدیو را play کنید. سپس در بالا در کنار گزینه connect to device یک گزینه وجود دارد(چهارمین گزینه در بالا سمت راست) که می توانید خیلی راحت با خاموش و روشن کردن آن autoplay یوتیوب را غیرفعال یا فعال کنید.

آیا می توانیم بفهمیم چه کسی ویدیو تیک تاک من را دیده است؟

غیرفعال کردن پخش خودکار ویدیو در کامپیوتر

اگر جز افرادی هستید که از طریق کامپیوتر از یوتیوب استفاده می کنید می توانید خیلی ساده و راحت وارد سایت یوتیوب شوید و یک ویدیو را play کنید. پس در پایین صفحه کادر پخش ویدیو در کنار گزینه زیرنویس یا تنظیمات کلیدی وجود دارد که می توانید با روشن یا خاموش کردن آن پخش خودکار را در یوتیوب فعال یا غیرفعال کنید.

همچنین یوتیوب در پایان هر ویدیو 10 ثانیه زمان می دهد و بعد پخش ویدیو بعدی را به صورت خودکار آغاز می کند و شما می توانید در همان زمان با کلیک بر روی گزینه cancel از پخش شدن ویدیو بعدی جلوگیری کنید.

غیرفعال شدن پخش خودکار video در صفحه Home یوتیوب

اگر دقت کرده باشید در صفحه home یوتوب یا همان feed اگر مدتی بر روی یک ویدیو بمانید ان ویدیو به صورت خودکار و بدون باز شدن به صورت کامل پخش می شود و شما می توانید آن ر تماشا کنید. این کار می توانید اینترنت شما را مصرف کند و یا حتی باعث مصرف باتری گوشی کمتری بیشتر شود که می توانید آن را خیلی راحت غیرفعال کنید.

آموزش غیرفعال کردن پخش خودکار یوتیوب در موبایل

برای اینکار برنامه یوتیوب را باز کنید و سپس در بالا بر روی عکس پروفایل خود کلیک کنید و سپس گزینه settings را انتخاب کنید. سپس گزینه general را انتخاب کنید و به دنبال گزینه playback in feeds باشید. سپس می توانید با انتخاب گزینه off آن را خاموش کنید.

در این مطلب از زرممبر مرکز خدمات خرید ممبر گروه و ممبر فیک تلگرام بدون ریزش به آموزش غیرفعال کردن پخش خودکار یوتیوب در موبایل و کامپیوتر پرداختم تا اگر این قابلیت آزارتان می دهد بتوانید خیلی ساده و راحت آن را خاموش کنید.