خرید ممبر تلگرام » وبلاگ زر ممبر » تلگرام » آموزشی » همه چیز در مورد گفتگوی محرمانه تلگرام Secret chat [آپدیت 1401]

پیام‌رسان تلگرام یکی از محبوب‌ترین برنامه ها در زمینه ارسال پیام می‌باشد. تمرکز این برنامه بیشتر روی سرعت انتقال پیام و امنیت پیام‌رسان است. با استفاده از تلگرام می‌توانید عکس، فیلم یا هر نوع فایلی را ارسال کنید. در برنامه تلگرام امکان ایجاد گروه و یا تبدیل آن به سوپر گروه با ظرفیت ۱۰۰ هزار نفر برای کاربران فراهم شده است. پیام‌رسان تلگرام توسط پاول دورف و نیکلای دورف بنیان‌گذاری شده است. مدیرعامل تلگرام در ژانویه ۲۰۲۱ اعلام کرد که شمار کاربران فعال این برنامه از مرز ۵۰۰ میلیون کاربر عبور کرده است. شرکت تلگرام در انگلستان و آمریکا به ثبت رسیده است و دفتر مرکزی تلگرام در برلین آلمان قرار دارد. سازندگان تلگرام بر امنیت این برنامه تاکید بسیاری دارند و تلگرام را از امن‌ترین شبکه‌های اجتماعی می‌دانند. پیام‌رسان تلگرام امکانات بسیاری از جمله گروه، کانال، ربات، تماس تصویری، تماس صوتی، چت‌های محرمانه، نمایش فوری، ارتباط ویدیویی گروهی و… دارد. در ادامه مطلب قصد داریم به معرفی و آموزش گفتگوی محرمانه تلگرام (Secret Chat) بپردازیم.

 

گفتگوی محرمانه تلگرام (Secret Chat)

سکرت چت به معنی گفتگوی محرمانه می‌باشد که در آن می‌توانید به طور کاملا امن و مخفیانه با دوستان خود ارتباط برقرار کنید. بدون اینکه ردی از شما روی سرورهای تلگرام باقی بماند. در این حالت شما می‌توانید به دلخواه با یکی از دوستان و مخاطبان خود گفتگوی محرمانه برقرار کنید. با فعال کردن این گفتگو درخواستی برای شخص مقابل ارسال می‌شود. در صورتی که مخاطب درخواست شما را قبول کند وارد صفحه سکرت چت می‌شوید و می‌توانید به صورت محرمانه ارتباط برقرار کنید. در ادامه ویژگی‌های این قابلیت کاربردی را شرح می‌دهیم.

 

قابلیت‌های Secret Chat

رمزگذاری سرتاسری (End to End)

معنی رمزگذاری سرتاسری این است که تمام پیام‌های ارسالی شما با کدهایی خاص رد و بدل می‌شوند. این کدها فقط توسط دستگاه فرستنده و گیرنده قابل شناسایی می‌باشد. هیچ ابزار یا شخص دیگری نمی‌تواند به پیام های رد و بدل شده بین دو دستگاه دسترسی پیدا کند. ماهیت پیام‌های سکرت چت حتی در سرورهای تلگرام هم درک نخواهد شد و از این طریق هم امکان دسترسی به پیام‌ها وجود ندارد. پس رمزگذاری سرتاسری موجب می‌شود تا پیام‌های میان شما و مخاطبان به شکل امنی منتقل شود و اصلا قابل شنود نباشد.

 

قابلیت متلاشی کردن خودکار گفتگو (Self-Destruct)

با این قابلیت در سکرت چت کاربران می‌توانند برای پیام‌های ارسالی خود و همچنین گفتگوی محرمانه در تلگرام حالتی را فعال کنند تا چت به صورت اتوماتیک از بین برود. برای مثال می‌توانید تنظیمات گفتگو را به گونه‌ای انجام دهید که پس از گذشت ۱ دقیقه به صورت خودکار از بین برود. تنظیمات اعمالی در قابلیت Self-Destruct به طور همزمان در هر دو دستگاه اعمال می‌شود.

 

عدم همگام سازی با سایر دستگاه‌های در تعامل با اکانت

یکی از ویژگی‌های جذاب گفتگوی محرمانه (Secret Chat) همان عدم همگام سازی با سایر دستگاه‌های در تعامل با اکانت کاربر می‌باشد. یعنی اگر از طریق گوشی خود سکرت را ایجاد کنید این سکرت چت در تلگرام دسکتاپی که به همان اکانت متصل است نمایش داده نمی‌شود. گفتگوی محرمانه تلگرام مخصوص دستگاهی است که در لحظه ایجاد سکرت چت از آن استفاده می‌کنید.

 

عدم امکان فوروارد پیام‌ها

قابلیت دیگر سکرت چت ندادن اجازه فوروارد پیام به کاربران است‌. هیچ کدام از طرفین مکالمه در سکرت چت قادر به فوروارد کردن پیام نیستند. اصلی‌ترین ویژگی که سکرت چت را از چت‌های معمولی جدا می‌کند، ویژگی عدم امکان فوروارد پیام‌ها است.

 

رمزگذاری فایل‌های مدیا

در سکرت چت می‌توانید علاوه بر متن، عکس، فیلم و ویس هم ارسال کنید. اطلاعاتی که در سکرت چت رد و بدل می‌شود، که شامل عکس‌، فیلم و… هستند به صورت سرتاسری رمزگذاری می‌شوند. با این حال هیچ کس و هیچ دستگاهی قادر به شناسایی این فایل‌ها نمی‌باشد.

 

معلوم شدن گرفتن اسکرین شات

هرکدام از طرفین گفتگوی محرمانه تلگرام از صفحه چت اسکرین شات بگیرد، به طرف مقابل اطلاع داده می‌شود. تلگرام در صورت گرفتن اسکرین شات توسط هرکدام از طرفین عبارت Took a screen shot را نشان می‌دهد.

 

آموزش ایجاد Secret Chat

الان که قابلیت‌های سکرت چت را بررسی کردیم، می‌خواهیم به آموزش روش فعال‌سازی و استفاده از آن بپردازیم. مراحل ساخت Secret Chat در سیستم عامل‌های اندروید و iOS تقریبا مشابه هستند اما رابط کاربری آن ها متفاوت است.

  1. ابتدا وارد صفحه چت عادی شخص مورد نظر شوید‌.
  2. از قسمت بالای صفحه گفتگو روی نام شخص ضربه بزنید.
  3. در گوشه سمت راست منویی که با سه نقطه مشخص شده است را بزنید.
  4. در این مرحله روی گزینه شروع گفتگوی مخفی (Start Secret Chat) کلیک کنید.
  5. در آخر با زدن گزینه Start گفتگوی محرمانه با شخص مورد نظر را آغاز کنید.
  6. با انجام این مراحل وارد سکرت چت می‌شوید.

گفتگو های مخفی در لیست گفتگوهای تلگرام به شکلی جداگانه نشان داده می‌شوند. می‌توانید سکرت چت را با علامت قفل در کنار نام گیرنده پیام از دیگر گفتگوها تشخیص دهید.

 

فعال‌سازی حالت تخریب خودکار در سکرت چت

برای بالاتر بردن امنیت گفتگوی خود می‌توانید قابلیت تخریب خودکار سکرت چت را فعال کنید. به محض اینکه این ویژگی فعال شود تمام پیام‌های رد و بدل شده پس از مدت زمان مشخص شده به صورت خودکار از بین می‌روند.

برای گوشی‌های اندروید:

  • از منوی ابزار آیکون ساعت را انتخاب کنید.
  • سپس یکی از گزینه‌های تایمر را به دلخواه انتخاب کنید.
  • برای غیرفعال کردن تایمر کافی است دوباره روی گزینه تایمر کلیک کنید.
  • سپس گزینه خاموش را انتخاب کنید و عملیات را تایید کنید.
  • حالت تخریب خودکار گوشی‌های آیفون:
  • برای گوشی‌های iOS در قسمت ورود متن آیکون تایمر را انتخاب کنید.
  • سپس داخل منوی باز شده زمان مورد نظر را انتخاب کنید.
  • پس از آن عملیات را تایید کنید.
  • مدت پاک شدن پیام‌ها را می‌توانید از یک ثانیه تا یک هفته تنظیم کنید.

 

حذف گفتگوی محرمانه تلگرام

زمانی که گفتگوی محرمانه شما به پایان رسیده و قصد دارید گفتگو را ببندید و تمام اطلاعات را حذف کنید، ممکن است ندانید چگونه می‌توان به گفتگو پایان داد. تنها راهی که می‌توانید از یک سکرت چت خارج شوید این است که گفتگوی محرمانه را حذف کنید.

حذف Secret Chat در اندروید

برای حذف گفتگو در گوشی‌های اندروید ابتدا باید گفتگوی محرمانه را باز کنید.

آیکون سه نقطه بالای صفحه را بزنید.

در این قسمت می‌توانید گزینه Delete Chat را انتخاب کنید.

سپس در پیام نشان داده شده دوباره Delete Chat را انتخاب کنید.

در این مرحله تمام محتوای گفتگوی محرمانه کاملا حذف می‌شود.

حذف Secret Chat در iOS

برای گوشی‌های آیفون به بخش مشاهده گفتگو رفته و گفتگو را به سمت چپ بکشید.

گزینه‌هایی ظاهر می‌شود در میان آن‌ها گزینه Delete را انتخاب کنید.

از منوی باز شده روی گزینه Delete Chat ضربه بزنید.

در نهایت عملیات را تایید کنید.

 

مزایای خرید ویو فیک تلگرام

تعداد ویو پست‌های کانال تلگرام و تناسب آن با تعداد اعضای کانال اعتبار زیادی به کانال می‌بخشد. تصور کنید از طریق یک تبلیغ وارد کانالی می‌شوید وقتی مشاهده کنید ویو پست‌های کانال زیر ۱۰۰ است ناخودآگاه به کانال و محتوای آن بی اعتماد می‌شوید. مخصوصا اگر کانال فروشگاهی باشد. اما اگر مخاطب ببیند تعداد ویو پست‌ها بالای۵۰۰ یا ۱۰۰۰ است، تا حدی اعتماد فرد به کانال جلب می‌شود. همین امر موجب توسعه و پیشرفت کانال یا کسب و کار شما می‌شود. شما با خرید بازدید تلگرام برای ۵۰ تا ۱۰۰ پست آخر خود، تعداد ویو پست‌ها را افزایش دهید و موفقیت خود در زمینه اعتماد سازی برای مخاطب را تضمین کنید.