خرید ممبر تلگرام » وبلاگ زر ممبر » تلگرام » آموزشی » ترفندهای جدید تلگرام برای شخصی سازی محیط چت (آپدیت جدید)

امروزه با اطمینان می‌توان گفت یکی از قدرتمندترین و امن‌ترین پیام‌رسان‌ها در سراسر جهان پیام‌رسان تلگرام است. استفاده از این برنامه برای تمام کاربران رایگان است. در این پیام‌رسان امکان ارسال هرگونه پیام از قبیل عکس، فیلم و… وجود دارد. برنامه تلگرام در ارسال و دریافت پیام بسیار سریع است و این ویژگی باعث شده تا روز به روز تعداد کاربران فعال آن افزایش یابد. در ایران با توجه به نظرسنجی‌های انجام شده برنامه تلگرام قبل از فیلتر شدن، محبوب‌ترین شبکه اجتماعی بود. محبوبیت تلگرام در ایران به اندازه‌ای بود که در سال ۱۳۹۶ حدود ۶۲٪ از مردم ایران از این شبکه اجتماعی استفاده می‌کردند. این برنامه هربار با آپدیت‌های بی‌نظیرش قابلیت‌های منحصر به فردی به آن اضافه می‌کند. در تنظیمات نسخه‌های جدید تلگرام بسیاری از انتظارات کاربران برآورده شده است. در این مطلب قصد داریم به منظور استفاده آسان‌تر از این برنامه تنظیمات قسمت چت تلگرام را توضیح دهیم.

 

تنظیمات چت تلگرام

تنظیمات چت تلگرام

اگر شما از برنامه تلگرام استفاده می‌کنید لازم است یک سری نکات و ترفندها را بلد باشید تا هنگام بروز مشکل، بتوانید به راحتی آن را حل کنید.

ابتدا وارد اپلیکیشن تلگرام شوید.

سپس آیکون گوشه سمت چپ بالای صفحه را بزنید.

گزینه Setting را انتخاب کنید.

تنظیمات پیام تلگرام

سپس در صفحه باز شده گزینه Chat Settings را انتخاب کنید.

در این مرحله منوی تنظیمات چت‌های تلگرام باز می‌شود. در ادامه تمام گزینه‌های این منو را به طور مختصر توضیح می‌دهیم.

Massage text size: در این قسمت می‌توانید اندازه متن چت‌های خود را تغییر دهید. با کشیدن آیکون تعیین شده به چپ اندازه متن کوچک‌تر و با کشیدن آیکون به سمت راست اندازه آن بزرگ‌تر می‌شود.

Change chat background: این قسمت برای تغییر تصویر زمینه صفحه چت کاربرد دارد. می‌توانید وارد منوی آن شوید و تصویر دلخواه خود را به عنوان تصویر زمینه صفحه چت خود قرار دهید.

تغییر بک گراند در تلگرام

Color theme: در این بخش می‌توانید رنگ (تم) صفحه زمینه چت را به صورت دلخواه تغییر دهید.

Message corners: در این قسمت می‌توانید کادر دور پیام‌های خود را به دلخواه تغییر دهید. با کشیدن آیکون massage corners به سمت راست منحنی کادر پیام‌ها بیشتر و با کشیدن آیکون به سمت چپ، منحنی  کادرها کمتر می‌شود و شکل کادر مستطیل می‌شود.

Chat list veiw: در قسمت chat list veiw چگونگی پیام‌های متنی (دو خط، سه خط) را انتخاب کنید.

Auto night mode: در این بخش از تنظیمات چت می‌توانید با فعال‌سازی این گزینه تلگرام خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که در ساعات مشخصی از شبانه روز تم یا پوسته تلگرام، به طور خودکار تیره شود. این حالت تیره شدن تم Night mode نام دارد.

Direct share: وقتی این گزینه را فعال می‌کنید چت‌های اخیر شما در منوی اشتراک گذاری اندروید نمایش داده می‌شود.

Enable Animation: اگر این گزینه را فعال کنید تمام انیمیشن‌هایی که که در فضای تلگرام وجود دارد و با آن روبرو می‌شوید، غیرفعال خواهد شد.

Large Emoji: فعال کردن این گزینه باعث بزرگنمایی اموجی‌ها می‌شود.

Raise to speak: وقتی این گزینه را فعال می‌کنید در زمان ضبط ویس دیگر نیاز به نگه داشتن آیکون میکروفون برای ضبط صدا نیست.

Sende by enter: با فعال‌سازی این گزینه با زدن دکمه send که در کیبورد تعیین شده است، می‌توانید پیام‌ها را ارسال کنید.

Save to gallery: اگر این گزینه را فعال کنید تمام عکس و فیلم‌هایی که برای شما ارسال شده به صورت خودکار در گالری گوشی ذخیره خواهد شد.

Distance Unit: با این گزینه می‌توانید واحد فاصله در تلگرام را مشخص کنید.

Stickers and masks: این بخش برای دسترسی به تنظیمات استیکرها می‌باشد.

 

ترفندهای کاربردی تلگرام

مدیریت دانلود رسانه

تلگرام به شما اجازه می‌دهد تا فایل‌های دلخواه را ارسال و دریافت کنید. در صورتی که فضای کافی برای ذخیره فایل‌های بزرگ ندارید یا نمی‌خواهید عکس‌های دانلود شده‌ در تلگرام را در گالری مشاهده نمایید، می‌توانید با غیرفعال کردن (ذخیره در گالری) و (دانلود خودکار فایل‌ها) این مشکل را حل کنید.

برنامه تلگرام را باز کنید.

به قسمت تنظیمات برنامه بروید.

تمام موارد نشان داده شده در قسمت Automatic media download را غیرفعال کنید.

 

گفتگوی مخفی (Secret Chat)

برای اطمینان از امن و مخفی ماندن گفتگو، از قابلیت Secret Chat استفاده کنید. با استفاده از این قابلیت هیچ ردی از پیام‌های شما روی سرورهای تلگرام باقی نمی‌ماند. این پیام ها رمزگذاری سرتاسری شده‌اند و فقط برای فرستنده و گیرنده پیام قابل مشاهده هستند.

حالت خود تخریب خودکار Secret Chat

برای بیشتر کردن امنیت سکرت چت و مطمئن شدن شما از حذف پیام‌ها در گوشی طرف مقابل، از این حالت استفاده کنید. با استفاده از این قابلیت پیام‌هایی که توسط شما فرستاده می‌شود پس از مدت تعیین شده توسط شما از گوشی‌های دو طرف گفتگو حذف خواهد شد. تنظیم این ویژگی برای گوشی‌های اندروید و آیفون متفاوت است.

اندروید: آیکون سه نقطه را بزنید و زمان خود تخریبی پیام را انتخاب کنید.

آیفون (iOS): آیکون تایمر را از قسمت ورود متن انتخاب کنید و سپس زمان مورد نظر برای خود تخریبی را تعیین کنید.

این تایمر از زمانی که پیام در گوشی دریافت کننده نشان داده می‌شود شروع شده و پس از تمام شدن زمان مورد نظر از گوشی هر دو نفر حذف خواهد شد.

 

مخفی کردن زمان آخرین بازدید از برخی مخاطبان

اگر قصد دارید آخرین بازدید خود از تلگرام را از شخص خاصی پنهان کنید، برنامه تلگرام این امکان را برای کاربران فراهم کرده است. شما می‌توانید از نمایش آخرین بازدید شما به فرد جلوگیری کنید و به جای آن یکی از عبارت‌های اخیرا، یک هفته پیش و یک ماه پیش نمایش داده می‌شود.

برای استفاده از این قابلیت به Setting تلگرام بروید.

گزینه privacy and security را انتخاب کنید.

در قسمت Last seen گزینه‌های همه، مخاطبین و هیچکس وجود دارد می‌تواند یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

در پایین صفحه استثناها را در قسمت Add exceptions اضافه کنید.

 

خرید ری‌اکشن تلگرام

طبق قابلیت جدیدی که به پیام‌رسان تلگرام اضافه شده است می‌توانید با نگه‌داشتن انگشت خود روی پیام‌های تلگرام به‌وسیله شکلک به پیام واکنش نشان دهید. هرچه پست‌های کانال شما ری‌اکشن بیشتری داشته باشد، به منزله قابل اعتماد و محبوب بودن کانال شماست. همچنین با خرید ری اکشن تلگرام ویو پست‌های شما نیز بالا می‌رود.