خرید ممبر تلگرام » وبلاگ زر ممبر » آموزش » آموزش برقراری تماس تصویری در اینستاگرام + ترفندهای آن (2022)

اینستاگرام شبکه‌ای اجتماعی بر پایه اشتراک‌گذاری عکس و ویدیو است. یعنی مطلبی که به اشتراک می‌گذارید حتما باید دارای عکس یا ویدیو باشد. سازندگان برنامه اینستاگرام کوین سیستروم و مایک کرایگر هستند. این دو نفر شبکه اجتماعی اینستاگرام را در سال ۱۳۹۸ منتشر کردند. شبکه اجتماعی اینستاگرام محل مناسبی برای فعالیت‌های مختلفی از جمله فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی و ایجاد کسب و کار، همچنین برای به اشتراک‌گذاری فعالیت‌ها و اتفاقات روزانه با دوستان و فالوورهای خود برنامه مناسبی است. دربرنامه اینستاگرام علاوه بر اشتراک‌گذاری فیلم و عکس قسمتی به نام دایرکت (Direct) برای چت کردن وجود دارد. در واقع دایرکت یکی از راه‌های مهم ارتباطی با فالوورها و مشتریان است. قابلیت حائز اهمیت دایرکت اینستاگرام برقراری تماس تصویری است. در ادامه در مورد تماس تصویری اینستاگرام اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

 

دایرکت اینستاگرام

در ابتدا شبکه اجتماعی اینستاگرام فقط برای به اشتراک‌گذاری عکس و فیلم به کار می‌رفت. سه سال بعد از انتشار اولین نسخه اینستاگرام، قابلیت پیام‌رسانی را به این برنامه اضافه کرد. در سال ۲۰۱۳ قابلیت دایرکت به برنامه اینستاگرام اضافه شد. از زمان اضافه کردن این ویژگی به اپلیکیشن اینستاگرام تغییرات زیادی در آن ایجاد شده و قابلیت‌های بسیار کاربردی به آن اضافه شده است‌. دایرکت اینستاگرام در گوشه بالای صفحه Home حساب کاربری شما قرار دارد. با زدن آیکون موشک بالای صفحه وارد لیست چت‌های دایرکت اینستاگرام می‌شوید. همچنین می‌توانید از طریق پیج اینستاگرام شخص مورد نظر با انتخاب گزینه Message وارد صفحه دایرکت فرد شوید‌. در چت‌های دایرکت امکان ارسال پیام به صورت متن، عکس، فیلم، لوکیشن و برقراری تماس صوتی و ویدیویی وجود دارد.

 

تماس تصویری اینستاگرام

یکی از راه‌های مهم و کاربردی در زمینه تعامل با مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی برقراری تماس تصویری می‌باشد. قابلیت برقراری تماس تصویری در بیشتر شبکه‌های اجتماعی وجود دارد. قابلیت تماس تصویری از طریق آپدیت جدید اینستاگرام به آن اضافه شده است. با استفاده از این ویژگی امکان تماس ویدیویی به صورت دو نفره یا گروهی حداکثر تا ۵۰ نفر وجود دارد. برای برقراری تماس تصویری در دایرکت اینستاگرام نیاز به داشتن شماره تلفن نیست. برای تماس از آیدی حساب کاربری اینستاگرام استفاده می‌شود. برای استفاده از این قابلیت لازم است که از آخرین نسخه اپلیکیشن اینستاگرام استفاده کنید.

 

آموزش برقراری تماس تصویری اینستاگرام

رفتن به دایرکت در اینستاگرام

وارد اپلیکیشن اینستاگرام شوید.

در صفحه Home آیکون دایرکت که به شکل موشک است و در بالای صفحه قرار دارد را بزنید.

وارد صفحه دایرکت اینستاگرام می‌شوید.

در این مرحله با دو روش می‌توانید تماس تصویری برقرار کنید.

در روش اول در لیست چت دایرکت مخاطب خود را انتخاب کنید.

اگر نام فرد در این لیست نبود، نام کاربری شخص مورد نظر را در بالای صفحه قسمت Search جستجو کنید.

بعد از اینکه وارد صفحه چت مخاطب شدید، آیکون تماس تصویری در بالای صفحه گفتگو که به شکل دوربین است را بزنید.

نکته: اگر قصد دارید با شخصی که با او در دایرکت چت نکرده‌اید، تماس تصویری بگیرید لازم است برای ظاهر شدن آیکون دوربین ابتدا پیامی برای شخص بفرستید.

در روش دوم در صفحه چت دایرکت آیکون دوربین در بالای صفحه را بزنید.

شروع تماس تصویری در اینستاگرام

در لیستی که ظاهر می‌شود مخاطب مورد نظر را انتخاب کنید. (اگر شخص مورد نظر در لیست موجود نبود می‌توانید نام کاربری او را جستجو کنید.)

پس از زدن آیکون دوربین پیغام …connecting روی صفحه گوشی ظاهر می‌شود و درخواست تماس شما برای مخاطب نشان داده می‌شود.

در صورتی که مخاطب درخواست تماس را قبول کند، تماس تصویری برقرار خواهد شد.

قطع کردن تماس تصویری در اینستاگرام

برای پایان دادن به تماس تصویری علامت × بالای صفحه تماس را بزنید.

در صورت تمایل می‌توانید در پایین صفحه گزینه Effects را بزنید و از افکت‌های اینستاگرام در طول تماس استفاده کنید.

 

آپشن‌های تماس تصویری اینستاگرام

Media: با انتخاب این گزینه می‌توانید هر پستی که لایک و سیو کرده‌اید و پست‌های پیشنهادی اینستاگرام را با مخاطب تماس خود به اشتراک بگذارید.

Add: از طریق گزینه Add می‌توانید دیگر دوستان خود را به تماس تصویری دعوت کنید. می‌توانید از این طریق با افراد مورد نظر گروه تشکیل داده و هر زمان که دوست داشتید تماس تصویری بگیرید.

Effects: با انتخاب این ویژگی می‌توانید افکت‌های مختلفی را روی تصویر خود امتحان کرده و افکت مورد نظر خود را انتخاب کنید.

آیکون دایره شکلی که در سمت چپ صفحه قرار دارد برای گرفتن اسکرین شات از صفحه تماس تصویری کاربرد دارد. وقتی از این گزینه استفاده می‌کنید مخاطب شما متوجه خواهد شد که از صفحه اسکرین شات گرفته‌اید.

علامت ×: با انتخاب این گزینه به تماس تصویری پایان می‌دهید.

چرخش دوربین: گزینه چرخش دوربین برای تغییر موقعیت دوربین کاربرد دارد. با استفاده از این گزینه می‌توانید تصمیم بگیرید که در زمان تماس تصویری دوربین جلو گوشی یا پشت گوشی فعال باشد.

میکروفون: با کمک این آیکون می‌توانید میکروفون خود را غیرفعال کرده تا صدای شما در زمان تماس تصویری پخش نشود.

دوربین: کاربرد آیکون دوربین برای زمانی است که نخواهید تصویر خود را در تماس نشان دهید. با استفاده از این آیکون می‌توانید دوربین خود را فعال یا غیرفعال کنید.

 

نکاتی برای برقراری تماس تصویری اینستاگرام

اگر وارد صفحه چت شخص مورد نظر شدید ولی آیکون تماس تصویری (دوربین) وجود نداشت، پیامی برای فرد ارسال کنید تا قابلیت تماس تصویری فعال شده و آیکون دوربین ظاهر شود.

برای استفاده از قابلیت تماس تصویری باید هر دو نفر اپلیکیشن اینستاگرام خود را آپدیت کرده باشند.

امکان برقراری تماس تصویری با تمامی کاربران وجود دارد‌. شما می‌توانید حتی با افرادی که جزو دنبال‌کنندگان (followers) و دنبال‌شوندگان (followings) شما نیستند هم تماس تصویری برقرار کنید.

می‌توان رابط کاربری تماس را کوچک کرد و حین تماس تصویری به دیگر بخش‌های گوشی خود دسترسی داشته باشید.

تمام اعلان‌های تماس تصویری از جمله تماس‌های موفق و ناموفق، درخواست برقراری تماس و… از طریق دایرکت به شما نشان داده می‌شوند.

قبل از تایید درخواست تماس، تصویر شما به طرف مقابل نشان داده نمی‌شود.

امکان ایجاد تماس تصویری به صورت گروهی نیز وجود دارد.

 

خرید لایک اینستاگرام

تعداد لایک پست‌های پیج شما ارتباط مستقیمی با موفقیت کسب و کار دارد. اهمیت این موضوع به گونه‌ای است که می‌تواند موفقیت شما را در زمینه فعالیت شما در اینستاگرام تضمین کند. با این وجود باید به فکر افزایش لایک پست‌های خود با استفاده از راه‌های مطمئن باشید. همچنین تعداد بالای لایک و فالوور شما اعتماد مخاطبان را به شما و محتوای پیج شما بیشتر خواهد کرد. در نتیجه افراد بیشتری به فالوورهای شما اضافه خواهند شد. در نتیجه شما می‌توانید با خرید فالوور فیک اینستاگرام یا لایک اینستاگرام نسبت به بهبود وضعیت پیج‌تان اقدام کنید.