خرید ممبر تلگرام » وبلاگ زر ممبر » اینستاگرام » الگوریتم اینستاگرام 2021 چگونه کار می کند؟ الگوریتم استوری، پست، فید و…

اگر کمی با فعالیت شبکه های اجتماعی آشنایی داشته باشید قطعا می دانید که هر پلتفرمی برای اینکه بتواند به خوبی فعالیت کند نیاز به الگوریتم های خاصی دارد. این الگوریتم ها در واقع تعیین کننده آن تلگوریتم هستند و مشخص می کنند چه محتوایی، چه چیزی و چه کسی در چه جایی باید دیده شود. آشنا بودن با این الگوریتم ها باعث می شود تا بتوانید از آنها به نفع خود استفاده کنید و بیشتر دیده شوید. اینستاگرام هم یکی از پلتفرم هاست که سال به سال در حال بروز کردن و تغییر الگوریتم های خود است. در این مطلب قصد دارم شما را با الگوریتم اینستاگرام 2021 و تغییرات آن آشنا کنم. با من تا انتهای این مطلب همراه باشید.

الگوریتم اینستاگرام در سال 2021

الگوریتم اینستاگرام 2021

در این مطلب انتظار رو به رو شدن با چیز های عجیب و جادویی را نداشته باشید. شاید صرفا چندین چیز ساده که قبلا به آن توجه نمی کردید حالا اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده و مورد توجه الگوریتم ها قرار گرفته است. اما استفاده از همین الگوریتم می تواند باعث شود تا سرعت رشد بالاتری داشته باشد.

الگوریتم اینستاگرام چیست؟

الگوریتم ها در واقع مانند برخی ربات ها می مانند که براساس برخی ملاک ها محتوا ها را طبقه بندی و رتبه بندی می کنند و آنها را به مخاطبان نشان می دهند. این الگوریتم ها هم مخاطب، هم پیج شما، هم محتوای شما و هم پیج و محتوای دیگران را برسی می کنند و براساس نتایج بدست آمده از برسی ها جایگاه افراد را مرتب می کنند.

چگونه لایو اینستاگرام را دانلود کنم؟ روش های دانلود لایو اینستاگرام

الگوریتم اینستاگرام 2021 برای فید

فید را می توان یکی از مهم ترین بخش های اینستاگرام دانست. وقتی وارد اینستاگرام می شوید در صفحه خانه چه پست هایی را مشاهده می کنید؟ این صفحه فید نام دارد و بالاتر قرار داشتن در این صفحه به معنی بیشتر دیده شدن و محبوبیت بیشتر است.

برای قرار گرفتن در این صفحه باید سه فاکتور وجود داشته باشد. اولی ارتباط مخاطب با پیج شما، دومی کیفیت پست شما و سومی علاقه ای که کاربر دارد. در واقع مخاطب بیشتر پست هایی را مشاهده می کنید که قبلا با پیج آنها تعامل داشته است و در طول مدت زمان کارکردن با اینستاگرامش بیشتر به آن سر می زد. به عنوان مثال اگر شما یک هفته هر روز چندین پست از یک پیج خاص را مشاهده کنید احتمال اینکه از این به بعد شاهد پست های آن پیج در صفحه اول خود و در رتبه بالا باشید است.

زر ممبر مرکز خدمات افزایش فالوور فیک اینستاگرام

مورد دوم در مورد کیفیت محتوای شماست. اینستاگرام کیفیت محتوا شما را با توجه به اینکه آیا مخاطب شما به آن علاقه ای دارد یا نه می سنجد. اینکه چه میزان از مخاطبین شما به آن توجه می کنند؟ چه افرادی آن را مشاهده کردند؟ چه افرادی آن را لایک کردند؟ چه افرادی کامنت گذاشتن و…. مورد آخر نیز علاقه کاربر است. یعنی اینستاگرام تشخیص می دهد که در حال حاضر کاربرش به چه چیزی بیشتر علاقه و تمایل دارد و بیشتر به چه پیج هایی علاقه دارد. سپس محتوای فید آن را بر همین اساس مرتب می کند.

الگوریتم اینستاگرام 2021 برای اکسپلور

صفحه اکسپلور یک صفحه کاملا خاص است. به عنوان مثال صفحه اکسپلور من با صفحه اکسپلور شما کاملا فرق دارد. این تفاوت به علت پیج هایی است که من دنبال کردم، مواردی است که من سرچ کردم، پست هایی است که من لایک کردم و پست هایی است که من به دیدن آنها تمایل داشتم. همچنین اینکه خود آن پست در چه زمانی منتشر شده باشد؟ مورد توجه قرار گرفته باشد یا نه؟ چقدر شیر شده باشد؟ و…. نیز در مرتب شدن این صفحه تاثیر گذار است.

الگوریتم اینستاگرام برای استوری

مورد آخر نیز که بسیاری از شما به دنبال آن هستید استوری ها هستند. الگوریتم اینستاگرام 2021 برای استوری ها به شیوه ای کار می کنند که شما هرچه بیشتر با یک پیج تعامل داشته باشید شاهد استوری های آن پیج هم هستید. اینکه بیشتر چه پست هایی می بینید؟ چه پست هایی را لایک می کنید؟ به چه پیچ هایی علاقه نشان داده اید؟ و اینکه بیشتر استوری چه افرادی را مشاهده می کنید؟  به استوری کدام پیج ها توجه بیشتری دارد؟ و….. همه اینها باهم باعث می شود تا استوری یک پیج در اول لیست قرار بگیرد.

پیدا کردن افراد در اینستاگرام با شماره موبایل خیلی ساده و راحت

نکاتی که باید درباره الگوریتم اینستاگرام بدانید:

2 نکته بسیار مهم وجود دار که می تواند در دیدن شدن بیشتر پیجتان به شما کمک کند. اولین زمان انتشار پست ها و دومی تعامل مخاطبین با پست شماست. اینکه شما چه پست یا چه استوری را در چه زمانی منتشر می کند از اهمیت خاصی برخوردار است. سعی کنید پست های خود را در زمانی که بیشتر کاربرانتان آنلاین هستند منتشر کنید. همچنین اینکه مخاطبین شما چقدر پست شما را لایک کرده باشند؟ چقدر کامنت گذاشته باشند؟ چقدر مشاهده کرده باشند؟ و…. همه اینها در بیشتر دیده شدن پیج شما و پست هایش توسط الگوریتم های اینستاگرام موثر است.