خرید ممبر تلگرام » وبلاگ زر ممبر » ترفند » 2 روش برای اسکن کردن اسناد با دوربین موبایل | آپدیت 2023

خیلی از اوقات برای اینکه اسنادی را برای دیگران ارسال کنیم تنها از انها عکس میگیریم اما اگر قصد ارسان فایل های مهمی را داشته باشیم یا اینکه بخواهیم فایلی را با کیفیت بالا برای دیگران ارسال کنیم دیگر عکس گرفتن با گوشی گزینه مناسبی نیست و بهترین کار اسکن اسناد است. با پیشرفت هایی که این روزها گوشی های هوشمند داشته است می توانیم خیلی را با استفاده از آنها هر سند یا مدرک و.. را که خواستید به راحتی اسکن کنید. در ادامه به آموزش اسکن اسناد با موبایل میپردازم.

برای اسکن کردن سند یا مدرکی حتما نیاز به دستگاه اسکنر نیست و می توانید خیلی راحت با استفاده از یک گوشی ساده اینکار را انجام دهید. با توجه به پیشرفت گوشی ها و برنامه هایی که در این زمینه فعالیت می کنند بسیاری از اوقات کیفیت تصاویر اسکن شده در حد بهترین اسکنر های بازار است.

اسکن کردن با دوربین موبایل

اسکن کردن اسناد با موبایل

برای اینکه بتوانید سند، مدرک، تصویر و… را با استفاده از موبایل خود اسکن کنید تنها نیاز به یک برنامه دارید که اینکار را برایتان انجام دهد. برنامه های مختلفی در این زمینه وجود دارد که می توان از آنها استفاده کنید که در ادامه به معرفی چندتا از آنها میپردازم.

استفاده از گوگل درایو برای اسکن اسناد

اسکن کردن با استفاده از برنامه گوگل درایو

قطعا ساده ترین و راحت ترین روش استفاده از برنامه گوگل درایو است. این برنامه به صورت پیشفرض بر روی اکثر گوشی های اندروید نصب است و شما برای اسکن کردن فایل ها و مدارک خود حتی نیاز به نصب برنامه ای هم ندارید.

برای اینکه بتوانید از برنامه گوگل درایو استفاده کنید حتما باید اکانت گوگل یا همان جیمیل داشته باشید. با وارد کردن اکانت گوگل خود یا استفاده از یکی از اکانت هایی که در تلفن شما ذخیره است می توانید وارد برنامه گوگل درایو شوید.

سپس در پایین صفحه بر روی گزینه آیکون به علاوه (+) کلیک کنید.

گزینه scan را انتخاب کنید و اجازه دسترسی به دوربین را به گوگل درایو بدهید.

سپس وارد محیط دوربین می شود و تنها کافیست یا یک عکس کامل از چیزی که قصد اسکن آن را دارید بگیرید.

بعد از اینکه عکس موردنظر خود را گرفتید بر روی گزینه ok کلیک کنید.

سپس وارد بخش ویرایش می شوید. می توانید تصویر اسکن شده را مشاهده کنید و از لیست ابزار ها آن را ویرایش کنید. همچنین برای اینکه چندین فایل را باهم اسکن بگیرید بر روی گزینه + در پایین صفحه سمت چپ کلیک کنید. همچنین با کلیک بر روی گزینه سه نقطه بالای صفحه و انتخاب settings وارد تنظیمات می روشدی و می توانید مدل تصویر، اندازه صفحه، حالت صفحه و کیفیت فایل خود را مشخص کنید.

بهترین روش های انتقال فایل از کامپیوتر به موبایل

بعد از اینکه تنظیمات مربوطه را انجام دادید بر روی گزینه Save کلیک کنید. سپس نام فایل و آدرس مکان ذخیره فایل را انتخاب کنید و سپس دربالا بر روی گزینه Save کلیک کنید. به همین راحتی فایل شما تبدیل به یک فایل اسکن شده با کیفیت بالا شده و در گوگل درایو ذخیره شد. حالا می توانید آن را برای هرکسی که دوست دارید ارسال کنید.

برنامه camscaner برای اسکن کردن

استفاده از برنامه CamScaner برای اسکن مدارک

اگر نمیخواهید از برنامه گوگل درایو استفاده کنید و قطعا دارید از یک برنامه حرفه ای در این زمینه اسکن کردن استفاده کنید یکی از بهترین گزینه ها camscaner است. با نصب این برنامه می توانید انواع و اقسام اسناد و مدارک مختلف را اسکن کنید.

بعد از ورود به برنامه در صفحه اصلی فایل هایی که قبلا اسکن کردید را مشاهده می کنید. بر روی عکس دوربین در پایین صفحه کلیک کنید. سپس ابتدا نوع فایلی که قصد اسکن آن را دارید را مشخص کنید.

Docs مربوط به اسناد و تصاویر و… است. id card مربوط به اسکن کارت ملی و پاسپورت و… است. با استفاده از گزینه book هم می توانید یک کتاب را خیلی ساده اسکن کنید. همچنین با گزینه qcr می توانید متن یک سند را دریافت کنید.

نحوه استفاده از هوش مصنوعی chatgpt در بینگ | ChatGPT Edge

بعد از اینکه نوع اسکن خود را انتخاب کردید می توانید همین الان از آن عکس بگیری یا اینکه با انتخاب گزینه import وارد گالری گوشی خود شوید و از انها تصویری را برای اسکن وارد کنید و یا اینکه با انتخاب گزینه import file فایل های خود را وارد کنید و یا از برنامه هایی مانند گوگل درایو و وان درایو فایلی را وارد کنید.

بقیه مراحل بسیار ساده است و در آخر میتوانید فایلی را که اسکن گرفتید خیلی ساده به فرمت های مختلف خروجی بگیرید و یا آن را برای دیگران ارسال کنید.

در این مطلب از زرممبر مرکز خدمات خرید بازدید تلگرام و خرید ممبر فعال گروه به آموزش اسکن اسناد با موبایل پرداختم تا خیلی راحت و بدون نیاز به برنامه جانبی و اسکنر و… بتوانید فایل خود را اسکن کنید.