خرید ممبر تلگرام » وبلاگ زر ممبر » آموزش » غیرفعال سازی فایروال در ویندوز 10 طی 3 مرحله | از صفر تا صد

شاید به درستی حتی ندانید که فایروال ویندوز به چه دردی می خورد و چرا اصلا وجود دارد. اما فایروال یک قابلیتی است که از ویندوز xp معرفی شد و به ویندوز های بعدی نیز راه پیدا کرد. این قابلیت یک سیستم دفاعی است که البته برخی وقت ها می تواند مانع کار ما شود و به همین دلیل نیاز به غیرفعال سازی آن داریم. در ادامه این مطلب قصد دارم تا به آموزش غیرفعالسازی فایروال در ویندوز 10 بپردازم.

فایروال که با نام های Windows Defender Firewall یا Windows Defender Antivirus شناخته می شود یکی از سیستم های حفاظتی کامپیوتر شما به خصوص در فضای اینترنت است. فایروال ترافیک برنامه های سیستم را برسی می کند و تمام آن را کنترل می کند. همین موضوع باعث می شود تا سیستم شما در مقابل هک و سرقت اطلاعات و برخی ویروس ها مقابل شود.

غیرفعال سازی فایروال در ویندوز 10

با اینکه ویندوز فایروال یک سیستم امنیتی بسیار خوب برای محافظت از کامپیوتر است و بودن آن می تواند امنیت کامپیوتر شما را در این دوران که همه دنیای ما در حال اینترنتی شدن است تامین کند. اما برخی اوقات برسر یکسری مشکلاتی و یا مسائلی نیاز می شود تا فایروال را غیرفعال کنیم تا مزاحم کار ما نشود یا در کارما اختلالی ایجاد نکند. در ادامه دقیقا قصد دارم تا به روش های غیرفعال کردن آن بپردازم.

آموزش حذف لیست پیشنهاد اکانت اینستاگرام (suggested list)

غیرفعال سازی firewall با control panel

برای اینکه بتوانید فایروال خود را از طریق کنترل پنل باز کنید باید ابتدا کنترل پنل را باز کنید. برای اینکار می توانید از پایی ویندوز بر روی عکس ذره بین یا همان سرچ ویندوز کلیک کنید و عبارت control panel را انتخاب را تایپ کنید و سپس بر روی control panel کلیک کنید.

حالا که کنترل پنل شما باز شد بر روی گزینه system and security کلیک کنید. سپس در بخش system and security بر روی گزینه windows defender firewall کلیک کنید.

غیرفعال سازی فایروال - 1

همچنین می توانید به صورت مستقیم در قسمت سرچ عبارت windows defender firewall را سرچ کنید و مستقیم به این بخش هدایت شوید.

غیرفعال سازی فایروال - 2

سپس در کنار صفحه بر روی گزینه turn windows defender firewall on or off کلیک کنید. سپس تنظیمات فایروال را در دو دسته private network settings که مربوط به شبکه محلی سیستم است و public network settings که مربوط به شبکه عمومی سیستم می شود نمایش داده می شود. در هر کدام از این بخش ها 4 گزینه وجود دارد که هر کدام را در ادامه توضیح می دهم.

غیرفعال سازی فایروال - 3

Turn On Windows Defender Firewall: با انتخاب این گزینه همانطور که از نام آن مشخص است می فایروال شما بر روی آن شبکه فعال می شود و کار می کند.

Block all incoming connections, including those in the list of allowed apps: با انتخاب این گزینه ترافیک ورودی و خروجی برخی برنامه ها محدود می شوند و یا به نوعی کنترل می شوند.

Notify me when windows defender firewall blocks a new app: با انتخاب این گزینه که معمولا افراد از آن استفاده می کنند هنگامی که فایروال قصد محدود کردن و کنترل برنامه را دارد به کاربر خود اعلام می کند.

Turn off windows defender firewall: این گزین هم همانطور که از نام آن مشخص است مربوط به غیرفعال کردن فایروال در کل شبکه مورد نظر است که خود ویندوز هم آن را پیشنهاد نمی کند.

نصب پلی استوری در ویندوز 11 (خیلی ساده و راحت)

تاثیر غیرفعال سازی فایروال در ویندوز 10

همانطور که در بالاتر اشاره شد فایروال یک سیستم دفاعی و امنیتی برای کامپیوتر و یا بهتر است بگویم شبکه شماست که می تواند سیستم شما را در مقابل بسیاری از حملات محافظت کند. در واقع فایروال ترافیک های ورودی و خروجی برنامه های مختلف در شبکه های مختلف را برسی و کنترل می کند و آنها را محدود می کند. همین کار باعث می شود تا دسترسی به داده ها و شبکه شما سخت تر و دارای امنیت بیشتری باشد. به همین دلیل غیرفعال کردن آن باعث می شود تا کل داده های ورودی و خروجی بدون کنترل رد و بدل شوند و این موضوع ریسک بالایی دارد چون می تواند کامپیوتر شما یا بهتر است بگویم کل شبکه شما را در معرض خطر قرار دهد.

چرا فایروال را باید غیرفعال کنیم؟

با اینکه فایروال مفید است و از سیستم و شبکه شما محافظت می کند اما در برخی موارد مانند نصب برخی برنامه ها یا آپدیت برخی از آنها و… اختلالی در کار شما ایجاد می کند که می تواند ازار دهنده باشد و معمولا به همین دلیل پیشنهاد می شود که آن را خاموش کنید.

به عنوان مثال شاید شنیده باشید که در نصب برخی برنامه ها می گویند که برای اینکه مشکلی به وجود نیاید آنتی ویروس و فایروال سیستم را خاموش کنید.

خاموش کردن فایروال برای چند لحظه ایراد آنچنانی ندارد و باید ریسک آن را قبول کنید. همچنین سعی کنید که هیچ وقت فایروال سیستم خود را بر روی هر دو شبکه به طور کامل خاموش نکنید مگر اینکه اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید.

در این مطلب از زرممبر مرکز خدمات خرید ممبر تلگرام و خرید ری اکشن تلگرام به ساده ترین روش برای غیرفعال سازی فایروال و پاسخ به این سوال که اصلا چرا باید فایروال سیستم را غیرفعال کنیم پرداختم. امیدوارم این مطلب برایتان مفید بوده باشد.