خرید ممبر تلگرام » وبلاگ زر ممبر » آموزش » نحوه حذف ویدیو در یوتیوب از طریق موبایل و دکستاپ | آپدیت 2023

خیلی از اوقات برای یک یوتیوبر پیش می آید که ویدیویی نه چندان مناسب بسازد و یا اینکه ویدیو آن به مشکلی بربخورد. در این حالت حذف کردن ویدیو یکی از بهترین گزینه هاست تا بتوانید نسخه بهتر آن را جایگزین کنید. در ادامه این مطلب قصد دارم تا به آموزش حذف ویدیو در یوتیوب به صورت مرحله به مرحله بپردازم.

یوتیوب را می توان یکی از پر مخاطب ترین موتور های جستجو و شبکه های اجتماعی برای ویدیو دانست که افراد زیادی در آن تولید محتوا می کنند و ویدیو های مختلف درباره ی موضوعات مختلف منتشر می کنند. اما گاهی اوقات ممکن است بنا به هر دلیلی نیاز به حذف ویدیو باشد به خصوص زمانی که پای کپی رایت و مشکلات مختلف برای یک ویدیو در میان باشد. به همین دلیل یوتیوب چه در نسخه موبایل خود و چه در نسخه وب خود امکان حذف ویدیو، پلی لیست و… را به شما می دهد تا هر موقع که لازم است بتوانند هر محتوایی را پاک کنید تا دیگر نمایش داده نشود.

آموزش حذف ویدیو در یوتیوب

وقتی که یک ویدیو را از یوتیوب حذف می کنید دیگر کسی نمی تواند آن را تماشا کند و عملا دیگر در فضای وب در دسترس کسی نیست. همچنین شما دیگر نمی توانید آن را برگردانید به همین دلیل بهتر است قبل حذف کامل یک ویدیو آن را سیو یا دانلود کنید.

برای حذف یک ویدیو در موبایل یا دکستاپ ابتدا وارد اکانت یوتیوب مربوطه خود(همان اکانت گوگل) شوید و سپس مراحل زیر را دنبال کنید.

پاک کردن  ویدیو از یوتیوب در موبایل (ios و اندروید)

ابتدا وارد برنامه یوتیوب شوید و سپس بر روی آیکون کانال خود در بالای صفحه اصلی کلیک کنید.

سپس از منویی که باز می شود گزینه your channel را انتخاب کنید.

حالا شما وارد چنل خودتان می شوید. بخش videos را انتخاب کنید و سپس ویدیو مدنظرتان را پیدا کنید.

سپس بر روی سه نقطه کنار ویدیو کلیک کنید و از بین گزینه ها delete را انتخاب کنید.

سپس دوباره بر روی delete کلیک کنید تا ویدیو به صورت کامل پاک شود.

به همین راحتی شما توانستید ویدیو مدنظرتان را از یوتیوب پاک کنید.

حذف ویدیو در یوتیوب از طریق موبایل

آیا می توانیم بفهمیم چه کسی ویدیو تیک تاک من را دیده است؟

چگونه در آیفون یک ویدیو را پاک کنم؟

فرقی نمی کند که در آیفون یا اندروید بخواهید اینکار را انجام دهید. تنها کافیست که برنامه یوتیوب را در گوشی خود داشته باشید و مراحل بالا را انجام دهید. به همین راحتی ویدیو مدنظرتان بدون هیچ مشکلی پاک می شود.

حذف ویدیو یوتیوب در دکستاپ

اگر می خواهید از طریق دکستاپ یا همان وب این کار را انجام دهید تنها کافیست تا وارد وبسایت یوتیوب به آدر youtube.com شوید و سپس با یوزرنیم و پسورد خود وارد شوید و سپس مراحل زیر را دنبال کنید.

ابتدا در صفحه اصلی بر روی گزینه my channel کلیک کنید.

سپس گزینه video و manage video کلیک کنید و به دنبال ویدیو منتظرتان باشید.

سپس بر روی سه نقطه کنار ویدیو کلیک کنید و گزینه delete را انتخاب کنید.

با تایید دوباره شما ویدیو مدنظرتان برای همیشه پاک می شود.

پاک کردن محتوا در یوتیوب

غیر فعال کردن پخش خودکار (autoplay) یوتیوب

اگر یک ویدیو را از یوتیوب پاک کنم می توانم آن را بازگردانم؟

وقتی که شما ویدیو ای را چه از طریق موبایل و چه از طریق دکستاپ پاک می کنید ویدیو برای همیشه حذف می شود و شما عملا نمی توانید به آن دسترسی داشته باشید و هیچ راهی برای دوباره دسترسی داشت به آن نیست. برای همین در ابتدای این مطلب توصیه کردم حتما قبل از حذف هر ویدیو ای ابتدا آن را دانلود کنید و یک نسخه پشتیبان تهیه کنید و سپس اقدام به حذف ویدیو کنید.

من به اکانت خودم دسترسی ندارم چگونه ویدیو خود را پاک کنم؟

هیچ راهی وجود ندارد برای پاک کردن یک ویدیو شما حتما باید به اکانت اصلی خودتان دسترسی داشته باشید در غیر این صورت شما نمی توانید ویدیو را پاک کنید. البته شما خیلی راحت می توانید از طریق گزینه های بازیابی حساب کاربری یا رمزعبور در صورتی که به اکانت خود دسترسی ندارید دوباره آن را بدست بیاورید.

آیا امکان حذف ویدیو دیگران از یوتیوب دارد؟

امکانی برای اینکه شما بتوانید ویدیو دیگران را حذف کنید وجود ندارد. در واقع اگر از ویدیو شما یا محتوای مربوط به شما استفاده کرده است می توانید بر آن کپی رایت استرایک بزنید و بعد از برسی شاید ویدیو مدنظر حذف شود. یا اگر ویدیو دارای مشکلاتی است و قوانین یوتیوب را نقض می کند می توانید آن را گزارش دهید.

در این مطلب از زرممبر مرکز خدمات شبکه های اجتماعی برای خرید ممبر گروه و بازدید تلگرام به آموزش حذف ویدیو در یوتیوب پرداختم که امیدوارم برایتان مفید بوده باشد و مشکلی در فرایند حذف ویدیو های خود نداشته باشید.