خرید ممبر تلگرام » وبلاگ زر ممبر » ترفند » کاربردی ترین افزونه های گوگل داکس | Docs را به ورد تبدیل کنید!

گوگل داکس یکی از ابزارهای فوق العاده گوگل به حساب می آید که طراحی ساده، آنلاین بودن و رایگان بودن باعث شده تا محبوبیت خوبی پیدا کند. اما این ابزار هنوز کامل نیست و حتی شامل امکانات ابتدایی می شود. در این مطلب قصد دارم تا به معرفی بهترین افزونه های گوگل داکس بپردازم.

اگر جز کسانی باشید که به نوشتن و ساخت اسناد مختلف علاقه داشته باشید طبیعتا گوگل داکس یک گزینه مناسب است که به شما این امکان را می دهد تا بتوانید اسناد مختلف را ایجاد، ویرایش و یا به اشتراک بگذارید. حتی می توانید چند نفر بر روی اسناد مختلف کار کنید.

با تمام اینا هنوز گوگل داکس در مقابل برنامه های دیگری مانند word مایکروسافت بسیار ابتدایی به نظر می رسد و آنچنان امکانات و قابلیت های مختلفی را به در اختیار شما قرار نمی دهد. اما می توانید با استفاده از افزونه های مختلفی که برای آن ساخته شده قابلیت های مختلفی را به آن اضافه کنید تا تبدیل به یک برنامه کامل و شخصی سازی شده برای شما باشد.

کاربردی ترین افزونه های گوگل داکس

بهترین افزونه های گوگل داکس

برای گوگل docs افزونه های بسیار زیادی وجود دارد اما اینکه واقعا چقدر کارآمد باشند همیشه سوال بوده به همین دلیل تصمیم گرفتم تا در ادامه لیستی از بهترین و کاربردی ترین add-on های گوگل داکس را معرفی کنم.

Table of Contents

اگر برای کارهای تحقیقاتی و نوشتن اسناد طولانی از گوگل داکس استفاده می کنید قطعا Table of Contents می تواند یک افزونه بسیار مناسب برای شما باشد. این add-ons فایل شما را اسکن می کند تا تمام سرفصل ها و عنوان های فرعی و بخش های مطلب شما را پیدا کند آنها را به شما نشان دهد. با استفاده از این افزونه می توانید با یک کلیک ساده برای مطلب خود یک فهرست فوق العاده بسازید تا مدیریت و خواندن آن برایتان راحت تر باشد.

Styles

یکی از ویژگی های مایکروسافت ورد داشتن استایل های مختلف است که قطعا در هنگام ورود به گوگل داکس آنها را از دست دادید. اما همچنان می توانید با نصب افزونه styles از بیش از 20 گزینه مختلف برای استایل متن های خود استفاده کنید.

البته هنوز نمی توانید مانند ورد استایل های شخصی و سفارشی سازی شده برای خود بسازید و آنها را ذخیره کنید اما همچنان استایل های پیش فرض آن کارتان را راه می اندازد.

Highlight Tool

طبیعتا هایلایت کردن متن یکی از امکانات ابتدایی هر برنامه ویرایش اسناد است اما گوگل داکس انچنان گزینه های مختلفی را در این زمینه در اختیارتان قرار نمی شود به همین دلیل استفاده از Highlight Tool می تواند یک انتخاب فوق العده باشد.

این افزونه به شما این امکان را می دهد تا بتوانید هایلایت های مختلف را ایجاد و ذخیره کنید تا بعد ها بتوانید از آن استفاده کنید.

Text Cleaner

اگر وبسایت ها تا اسناد دیگر متن های مختلفی را کپی می کنید و مستقیما در گوگل داکس کپی می کنید ممکن است ایراداتی داشته باشد یا قالب بندی مخصوص به خود را داشته باشد. این افزونه کار شما را برای پاک کردن متن راحت می کند و می تواند به راحتی قالب بندی قسمت های مختلف متن یا شکستگی های خطوط و.. را پاک کند.

Yob-Graph Editor

اگر قصد ایجاد یک نمودار در گوگل داکس را داشته باشید قطعا این برنامه شما را نا امید می کنید چون آنچنان گزینه های جذابی را در اختیارتان قرار نمی دهد. اما Yob-Graph یک افزونه ساده اما در عین حال کاربردی است که به شما این امکان را می دهد تا بتوانید نمودارهای مختلفی را به صورت دستی یا از طریق وارد کردن دیتاهای مختلف ایجاد کنید.

Grammar and Spell Checker – LanguageTool

اگر علاقه زیادی به نوشتن متن های انگلیسی دارید قطعا این افزونه می تواند کمک زیادی به شما بکند. این افزونه متن شما را برسی می کند و اشتباهات گرامری و املای شما را پیدا می کند تا بتوانید متن خود را پاک سازی کنید.

در این مطلب از زرممبر به معرفی لیستی از کاربردی ترین افزونه های گوگل داکس پرداختم که می توانند محیط گوگل داکس را برای شما جذاب تر کنند و امکاناتی که این برنامه ندارد را در اختیارتان قرار دهد. امیدوارم این مطلب برایتا مفید بوده باشد.