خرید ممبر تلگرام » وبلاگ زر ممبر » آموزش » قابلیت Name Drop چیست؟ چگونه آن را فعال کنیم؟

اپل هر بار در نسخه جدید ios خود ویژگی های جدیدی را به این سیستم عامل اضافه می کند. یکی از قابلیت های جالبی که در ios 17 به دستگاه های اپل اضافه شده است امکان استفاده از Name Drop است که به شما کمک می کند تا بتوانید به راحتی اطلاعات تماس خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

قابلیت Name Drop چیست؟ چرا باید این قابلیت را فعال کنم؟

Name drop قابلیت جدیدی است که اپل به سیستم عامل خود اضافه کرده است تا بدون نیاز به نصب هیچ برنامه خاصی بتوانید به راحتی اطلاعات تماس خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. فرض کنید شخصی را در خیابان یا یک مهمانی می بینید و دوست دارید که اطلاعات تماس خود را به او بدهید تا باهم بیشتر ارتباط برقرار کنید برای اینکار دیگر نیاز به نوشتن و ارسال شماره تماس و… نیست بلکه با استفاده از این قابلیت اطلاعا تماس شما به صورت خودکار بر روی صفحه نمایش فرد مقابل ظاهر می شود.

آموزش فعال سازی قابلیت Name Drop

این قابلیت به ios 17 اضافه شده است اما به صورت خودکار فعال نیست و اگر بخواهید از آن استفاده کنید ابتدا باید آن را فعال کنید. برای اینکار مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا وارد بخش تنظیمات یا همان Settings دستگاه خود شوید.

وارد قسمت general شوید.

گزینه Airdrop را انتخاب کنید.

در ابتدا باید قابلیت namedrop را فعال کنید. شما می توانید تنظیمات آن را بر روی contacts only یعنی فقط برای مخاطبین شما و یا everyone for 10 minutes یا همان همه افراد برای ده دقیقه قرار دهید.

سپس گزینه Bringing Devices Together  را در بخش start sharing by روشن کنید.

به همین راحتی قابلیت name drop برای شما فعال شد و حالا می توانید از این قابلیت استفاده کنید. برای استفده از آن ادامه مطلب را بخوانید.

6 تا از بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای مک

چگونه از قابلیت Name Drop اپل استفاده کنیم؟

برای اینکه بتوانید از این قابلیت استفاده کنید ابتدا حتما باید آن را فعال کرده باشید بنابراین اگر آن را فعال کنید از طریق بخش بالا ابتدا تنظیمات لازم را انجام دهید.

اما اگر آن را فعال کردید مراحل استفاده از آن بسیار ساده است. تنها کافیست موبایل های خود را کنار هم نگه دارید. یک درخشش دایره مانندی در بالای صفحه ظاهر می شود که به معنی این است که اتصال انجام شده است.

سپس در صفحه ای که برای شما نشان داده می شود بر روی گزینه share your contact ضربه بزنید تا اطلاعات تماس شما منتقل شود. به همین راحتی با انجام این کار ساده اطلاعات تماس شما برای فرد مقابل نشان داده می شود.

چگونه قابلیبت name drop را غیرفعال کنم؟

اگر بنا به هردلیلی دیگر تمایل به استفاده از این قابلیت ندارید و یا نگران اطلاعات خود هستید می توانید به سادگی آن را غیرفعال کنید. برای اینکار تنها کافیست وارد تنظیمات گوشی خود شوید و سپس گزینه name drop را پیدا و تنظیمات آن را بر روی گزینه receiving off قرار دهید. به همین راحتی این قابلیت برای دستگاه شما غیرفعال می شود.

5 تا از بهترین برنامه های گیرنده ایمیل برای مک

چرا نمی توانم از قابلیت name drop استفاده کنم؟

برای استفاده از این قابلیت باید حتما ios گوشی خود را به نسخه 17 ارتقا دهید. همچنین از طریق تنظیمات آن را فعال کرده باشید. البته هنوز گزارش هایی از کاربران اپل وجود دارد که با این وجود نمی توانند از این قابلیت استفاده کنند.

در این مطلب از زرممبر مرکز خدمات خرید بازدید تلگرام و ری اکشن تلگرام به آموزش فعال و استفاده کردن از قابلیت name drop در ios پرداختم تا بتوانید با استفاده از این قابلیت اطلاعات تماس خود را راحت تر با بقیه به اشتراک بگذارید. امیدوارم این مطلب برایتان مفید بوده باشد.