خرید ممبر تلگرام » وبلاگ زر ممبر » اخبار تکنولوژی » سه روش برای افزایش امنیت اکانت تلگرام که توسط خود تلگرام پیشنهاد شده است

هر زمانی که واژه امنیت را می‌بینیم یا می‌شنویم نا خودآگاه به یاد هکر ها می‌افتیم، البته باید متذکر بشویم که تمامی هکر ها بد نیستند و هکرهای خوب هم داریم که اصطلاحا آن‌ها را هکرهای کلاه سفید می‌نامند.

در این مقاله سعی داریم سه روش رایج برای بالا بردن امنیت تلگرام که خیلی اوقات فراموش می‌کنیم از آن‌ها استفاده کنیم را برای شما متذکر شویم، در ادامه برای بهبود امنیت اکانت تلگرام‌تان با زر ممبر همراه باشید.

راه‌های افزایش امنیت اکانت تلگرام

فعال‌سازی ورود دو مرحله‌ای

ورود دو مرحله‌ای بسیار روش کارآمدی است که می‌تواند امنیت حساب‌های کاربری شما را تضمین کند، شاید ندانید این روش چیست و اگر بخواهیم به صورت خلاصه برای شما بیان کنیم، علاوه بر رمزی که تلگرام برای شما پیامک می‌کند، یک رمز ثابت که خودتان قبلا تعیین کرده‌اید را می‌بایست در نرم‌افزار تلگرام وارد کنید تا بتوانید وارد اکانتتان شوید.

برای فعال‌سازی ورود دو مرحله‌ای ابتدا به بخش تنظیمات یا Setting شوید سپس به دنبال بخش حریم خصوصی و امنیت یا Privacy and Security بگردید و پس از انتخاب این گزینه، روی گزینه ورود دو مرحله‌ای یا Two-Step Verification کلیک کنید و مراحل فعال‌سازی را انجام دهید.

نکته مهم: پیشنهاد می‌کنیم حتما یک آدرس ایمیل برای مواقعی که رمز دو مرحله‌ای خود را فراموش کرده‌اید تنظیم کنید، زیر در صورتی که رمز دو مرحله‌ای خود را فراموش کنید و ایمیلی هم ست نکرده باشید هیچ راهی برای ورود به اکانت نخواهید داشت و مجبورید اکانت خود را پاک کنید و تمامی اطلاعات شما نیز حذف خواهد شد.

 

استفاده از سکرت چت به همراه تایمر حذف خودکار

سکرت چت در واقع پیام‌های ارسالی و دریافتی را به صورت دو طرفه رمزنگاری می‌کند و کسی نمی‌تواند اطلاعات را شنود کند و خیالتان از این بابت راحت خواهد بود که از داده‌ها و چت‌های شما دزدی و شنود صورت نگیرد، برای استفاده از سرویس Secret Chat می‌بایست وارد پروفایل کسی که می‌خواهید گفتگو کنید شوید و پس از آن روی گزینه Start Secret Chat کلیک کنید.

علاوه بر سکرت چت، یک ویژگی بنام نابودکننده خودکار چت وجود دارد که می‌توانید یک تایمر تنظیم کنید و پس به پایان رسیدن شمارش معکوس چت شما و آن شخص حذف خواهد شد که می‌تواند بسیار مناسب باشد.

 

امنیت موبایل و کامپیوتر شما

تمامی راه‌هایی که در بالا گفتیم برای افزایش امنیت داخلی پیام‌رسان بود ولی شما می‌بایست امنیت دستگاه‌های الکترونیکی خود را نیز افزایش دهید، زیر اگر تمامی موارد بالا را انجام دهید ولی موبایل‌تان از امنیت بالا برخوردار نباشد احتمال این که اطلاعاتتان به خطر بی‌افتد وجود دارد. در ادامه چند راه برای افزایش امنیت موبایل و کامپیوتر خواهیم گفت:

  1. گذاشتن پسورد برای موبایل و کامپیوتر
  2. عدم نصب برنامه‌ها از سورس‌های نا معتبر (نصب برنامه‌ها از گوگل پلی و اپ استور)
  3. فعال‌سازی Local PassCode برای تلگرام (پسوردی که هر بار می‌خواهید وارد تلگرام شوید وارد می‌کنید)
  4. تلفن و لپ‌تاپ وسیله‌ی شخصی هستند، در اختیار دیگران قرار ندهید
  5. استفاده از آنتی‌ویروس برای گوشی و کامپیوتر

این سه روشی که در بالا خدمتتان عرض کردیم، توسط خود تلگرام پیشنهاد شده است و در واقع تلگرام طی توئیتی این سه روش را پیشنهاد کرده است.

در صورتی که پیشنهادهای بهترین دارید ممنون می‌شیم از طریق بخش نظرات با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.