خرید ممبر تلگرام » وبلاگ زر ممبر » اخبار تکنولوژی » آخرین آپدیت تلگرام چه خبر؟ محدود کردن نمایش عکس پروفایل، پاک کردن پیام‌های طرف مقابل

تلگرام در ۴ فروردین ۱۳۹۸ آپدیت جدیدی برای پیام‌رسان خود در نظر گرفت، در این آپدیت چند ویژگی بزرگ و کوچک که مورد توجه رسانه‌ها و مردم قرار گرفت به تلگرام اضافه شد که برخی از کاربران این ویژگی‌ها را بد و برخی دیگر آن‌ها را خوب می‌دانند.

در ادامه با زر ممبر همراه باشید تا ببینیم چه ویژگی‌هایی به این پیام‌رسان محبوب اضافه شده است.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید پیامی را که ارسال کرده‌اید پاک کنید، تلگرام این ویژگی را حدودا ۲ سال قبل به پیام‌رسانش اضافه کرد و البته این پاک شدن یک محدودیت ۴۸ ساعته نیز داشت، در واقع شما فقط می‌توانستید پیام‌هایی که از زمان ارسال آن‌ها ۴۸ ساعت نگذشته است را پاک کنید، حالا با این بروزرسانی تلگرام شما بدون محدودیت زمانی می‌توانید پیام‌ها را پاک کنید و در واقع می‌توانید پیام‌هایی که ماه‌ها پیش یا سال‌ها پیش ارسال کرده‌اید را نیز پاک کنید، جالب است نه؟ بگذارید کمی جلوتر برویم، حالا شما می‌توانید علاوه‌بر پیام‌هایی که خودتان ارسال کرده‌اید، پیام‌هایی که دیگران در صفحه چت خصوصی برای شما ارسال کرده‌اند را نیز پاک کنید! احتمالا شما نیز مثل ما از این ویژگی شوکه شده‌اید.

آموزش پاک کردن پیام‌های شخص دیگری در چت خصوصی تلگرام

برای پاک کردن پیام‌ها کافیست روی پیام مورد نظر کلیک کنید و در نهایت گزینه Delete یا حذف پیام را بزنید و فقط توجه داشته باشید که می‌باست گزینه مربوط به حذف پیام برای ۲ طرف چت را نیز بزنید در غیر این صورت پیام فقط از دستگاه شما پاک خواهد شد.

برای آشنایی بیشتر با این ویژگی، ویدیو بالا را تماشا کنید.

ویژگی‌های جدید مرتبط با حریم خصوصی

حریم خصوصی یکی از مهم‌ترین مواردی است که تلگرام آن را تا به الان به خوبی رعایت کرده است. در این آپدیت بزرگ تلگرام ۲ ویژگی جدید را که مرتبط با حریم خصوصی است به کاربران معرفی کرد، عدم نمایش تصویر پروفایل به افرادی که نمی‌شناسید و عدم فروارد پیام‌ها توسط افراد غریبه، البته بهتر است برای ویژگی دوم اینطور بگوییم که وقتی شما این ویژگی را فعال کرده باشید و پیامی توسط شما در جایی پخش شود، کابران با کلیک روی نام شما نمی‌توانند وارد پی‌وی شما شوند و به شما پیامی ارسال کنند.

برای فعال کردن این ویژگی می‌بایست به بخش حریم‌خصوصی و امنیت مراجعه کنید و به دنبال گزینه «Forwarded messages» بگردید.

در تنظیمات جستجو کنید

از آن‌جایی که تعداد بخش‌ها و گزینه‌های بخش تنظیمات تلگرام بزرگ و بزرگ‌تر شد، این پیام‌رسان محبوب یک ویژگی جالب در بخش Setting اضافه کرده است که شما می‌توانید برای پیدا کردن بخش مورد نظر خود، نام آن بخش را جستجو کنید، در واقع اگر با بخش Cache کار دارید، در باکس جستجو عبارت Cache را بنویسید تا برای شما آن بخش را نمایش دهد، همچنین اگر سؤالی دارید که در بخش سؤالات متداول تلگرام پاسخش وجود دارد، می‌توانید با جستجو در همان بخش Setting پاسختان را بیابید.

بهبود بخش گیف، استیکر و اموجی

حالا شما می‌توانید با تجربه‌کاربری بهترین به جستجوی اموجی‌ها، گیف‌ها و استیکرها بپردازید. هر استیکر حالا می‌تواند برای خود یک آیکون داشته باشد و همچنین بخش دسترسی‌پذیری بهترین برای اموجی‌ها در نظر گرفته شده است، اگر تلگرام‌تان زبان فارسی است می‌توانید با نوشتن کلمه «عصبانی» یا «خنده» به اموجی‌های مرتبط با این حالا دسترسی داشته باشید، این ویژگی‌ها جالب به نظر می‌رسند.

پس از این آپدیت شما می‌توانید بدون معطلی به تماشای گیف‌های حجیم و ویدیو مسیج‌های حجیم بنشینید و در واقع بدون نیاز به دانلود به صورت کامل، آن‌ها را تماشا کنید.

 

نظر شما نسبت به این ویژگی‌های جدید تلگرام چیست؟ آیا به نظر شما اینکه کسی بتواند پیام شما را بدون اجازه‌ی شما پاک کند خوب است؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.