خرید ممبر تلگرام » وبلاگ زر ممبر » ترفند » 5 روش برای حل مشکل خاموش نشدن بلوتوث در عرض 3 دقیقه!

شاید شماهم با مشکل خاموش نشدن بلوتوث گوشی مواجه شده باشید و ندانید دقیقا باید چه کاری انجام دهید تا این مشکل برطرف شود. خاموش نشدن بلوثوت دلایل بسیار زیادی دارد و می تواند به علت مسائل مختلفی باشد. در این مطلب قصد دارم تا به شما چندین روش برای حل مشکل خاموش نشدن بلوتوث معرفی کنم. بنابراین اگر با این مشکل دسته و پنجه نرم می کنید همین الان تا آخر این مطلب را بخوانید.

بلوتوث یکی از مهم ترین قابلیت های گوشی های هوشمند می باشد و برخی از برنامه ها و نرم افزار ها برای فعالیت درست به بلوتوث نیاز دارند. اما گاهش اوقات ممکن است بعد از روشن شدن بلوتوث دیگر نتوانید آن را خاموش کنید که این موضوع می تواند به دلایل مختلفی باشد. همچنین از آنجایی که روشن بودن مداول بلوتوث موجب خالی شدن سریع تر باتری و فشار به گوشی می شود نمی توان از روی این موضوع به سادگی گذشت.

گفتگوی محرمانه تلگرام چیست

 

حل مشکل خاموش نشدن بلوتوث گوشی

اگر خودتان می دانید مشکل از کجاست که کارتان خیلی راحت تر است و می تواند به رفع آن بپردازید. اما موضوع از جایی سخت می شود که بسیاری از ما حتی نمی دانیم به چه دلیل دچار این مشکل شدیم. در ادامه چندین روش مختلف را به شما معرفی می کنم که به احتمال زیاد با انجام دادن آنها مشکل شما باید رفع شود.

خاموش نشدن بلوتوث در شریت

یکی از دلایل اصلی این مکل استفاده از برنامه هایی مانند شریت و زاپیا می باشد. اگر در چند وقت اخیر از این برنامه ها استفاده کرده باشید احتمال مشکل شما به همین دلیل باشد. اینکه چرا این مشکل ایجاد می شود موضوع اصلی این مقاله نیست. اما برای حل مشکل می توانید ابتدا وارد تنظیمات گوشی خود شوید. سپس به بخش  apps یا برنامه ها بروید. برنامه شریت یا زاپیا را پیدا کنید. بر روی آنها کلیک کنید و سپس بر روی گزینه force stop یا توقف اجباری کلیک کنید. با این برنامه برنامه مجبور به توقف می شود و شما خیلی راحت می توانید بلوتوث خود را خاموش کنید.

بهترین روش انتقال فایل بین مک و موبایل از طریق wifi و usb

حل مشکل خاموش نشدن بلوتوث با ریستارت کردن گوشی

اگر با انجام مراحل بالا مشکل شما حل نشد یا اصلا از برنامه شریت و زاپیا استفاده نکردید باید به سراغ روش های دیگر بروید. یک روش دیگر برای حل این مشکل ریستارت کردن گوشی می باشد. دکمه پاور گوشی خود را چند ثانیه نگهدارید و سپس بر روی گزینه restart کلیک کنید. حالا صبر کنید تا گوشی شما ریستارت شود. احتمال اگر با این کار مشکل شما حل نشد باید روش های دیگر را امتحال کنید.

پاک کردن کش بلوتوث

یک روش دیگر روش پاک کردن حافظه کش بلوتوث است. در این روش با پاک کردن حافظه پنهان ممکن مشکلات و یا ایراداتی که وجود داشته باشد از بین برود.

برای این کار تنها کافی است ابتدا وارد تنظیمات گوشی خود شوید. سپس به بخش برنامه ها یا همان apps بروید. حالا در بخش سرچ عبارت Bluetooth را سرچ کنید. همچین می توانید خودتان نیز به دنبال آن از بین لیست برنامه هایتان بگردید. پس از پیدا کردن بلوتوث بر روی آن کلیک کنید. سپس به بخش storage بروید. حالا بر دو گزینه clear cache و clear date کلیک کنید. با این کار دیتا و کش بلوتوث پاک می شود. حالا گوشی خود را ریستارت کنید. احتمالا باید مشکل شما رفع شده باشد.

ترفند های کاهش مصرف اینترنت در گوشی های موبایل

حل مشکل خاموش نشدن بلوتوث با حذف دستگاه های موجود در بلوتوث

اگر در چند وقت اخیر از بلوتوث گوشی خود استفاده کردید امکان دارید این مشکل به علت همین موضوع باشد. برای حل آن می توانید دستگاه هایی که بلوتوث شما به آنها جفت شده را پاک کنید. در این حالت شاید مشکل شما حل شود. برای این کار باید به تنظیمات بلوتوث بروید. برای دسترسی به این تنظیمات ابتدا به تنظیمات گوشی خود بروید. سپس به بخش connections بروید. حالا بر روی گزینه Bluetooth کلیک کنید. سپس به صفحه بلوتوث هدایت می شوید. حالا لیستی از دستگاه هایی که دستگاه شما قبلا با آن جفت شده است مشاهده می کنید. برای حذف آنها تنها کافی است بر روی چرخ دنده کنار هر کدام از این دستگاه ها کلیک کنید و سپس بر روی گزینه unpair کلیک کنید. این کار را برای تمام دستگاه ها انجام دهید. با انجام این کار نیز احتمال دارد تا مشکل شما حل شود.

آپدیت کردن اندروید گوشی خود

اگر همه روش های بالا را امتحان کردید گزیه آخر اپدیت کردن اندروید گوشی خود می باشد. اگر اندروید گوشی خود را به آخرین نسخه آپدیت کنید احتمال حل مشکل خاموش نشدن بلوتوث وجود دارد. برای این کار تنها کافی است به بخش تنظیمات گوشی خود بروید و سپس به بخش software update بروید. حالا بر روی گزینه download and install کلیک کنید تا گوشی شما برسی شود و آخرین بروزرسانی مورد نیاز دانلود و نصب شود. به همین راحتی با کمی صبر کردن اندروید گوشی شما آپدیت می شود.

بهترین روش های انتقال فایل از کامپیوتر به موبایل

نکته: در برخی از گوشی ها مکان این گزینه در جای دیگری قرار دارد.

در این مطلب به چندین روش برای حل مشکل خاموش نشدن بلوتوث پرداختم. به احتمال زیاد با انجام همین روش ها باید مشکل شما حل شود و دیگر دردسر خاموش نشدن بلوتوث را نداشته باشید.