خرید ممبر تلگرام » وبلاگ زر ممبر » اخبار تکنولوژی » پروکسی جدید تلگرام MTproto چیست و چگونه عمل می‌کند؟

حتما در این مدت با بسیاری از کانال‌های پروکسی تلگرام که هر ساعت لیست پروکسی‌های MTproto را معرفی می‌کنند مواجه شده‌اید. شاید از خود پرسیده باشید که MTproto چیست و چگونه عمل می‌کند؟ با زر ممبر همراه باشید تا نحوه عملکرد این سیستم جدید از تلگرام را برایتان توضیح دهیم.

MTproto چگونه کار می‌کند؟

تلگرام در ورژن 4.8.9 نوع جدیدی از پروکسی به نام MTproto را معرفی کرد، این کلمه مخفف Mobile Telegram Protocol است. این پروتکل داده‌ها را به صورت End To End یا هم کاربر به کاربر رمزنگاری می‌کند. به صورت ساده، در این روش هر کسی که به سرور ام‌تی‌پروتو دسترسی پیدا کند هم نمی‌تواند داده‌ها را شنود کند و از آن‌ها استفاده کند زیرا تمامی اطلاعات از دستگاه شما تا دستگاه مقصد به صورت کد شده منتقل خواهند شد و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

چگونه از MTproto استفاده کنم؟

ام‌تی‌پروتو زمانی که منتشر شد سر و صدای زیادی میان کاربران و سایت‌های تکنولوژی به پا کرد که البته این ویژگی برای کاربران سیستم‌عامل iOS با اندکی تاخیر منتشر شد و پاول دوروف مدیر تلگرام اذعان داشت شرکت اپل به درخواست روسیه تن داده است و از انتشار بروزرسانی نسخه جدید تلگرام که در دل خود MTproto را نیز قرار داده بود، ممانعت به عمل آورده است. پس از اینکه دوروف این ادعا را مطرح کرد، نسخه جدید تلگرام در اپ استور منتشر شد و دوروف در توئیت جدیدی از شرکت اپل تشکر کرد.

اندروید

  • تلگرام را باز کنید و وارد بخش Setting شوید و گزینه Data and storage را انتخاب کنید.
  • پس از باز شدن این بخش به پایین اسکرول کنید و گزینه Proxy را انتخاب کنید.
  • گزینه Add proxy را بزنید.
  • در صفحه باز شده با توجه به پروکسی که در اختیار دارید گزینه MTproto یا SOCKS5 را انتخاب کنید و مقادیر لازم را با توجه به اطلاعات پروکسی‌ای که در اختیار دارید تکمیل کنید.

آیفون

  • تلگرام را باز کنید و به بخش Setting بروید.
  • اولین گزینه در بخش تنظیمات Proxy نام دارد، وارد آن بخش شوید و گزینه Add Proxy را انتخاب کنید و مقادیر لازم را با توجه به اطلاعات پروکسی که در اختیار دارید تکمیل کنید.

ویندوز

  • به بخش Setting بروید.
  • به پایین اسکرول کنید و در سربخش Advanced Setting گزینه Connection Type را بیابید و در کنار آن روی لینک آبی بزنید.
  • در پنجره باز شده Add Proxy را انتخاب کنید و با توجه به اطلاعات پروکسی که در اختیار دارید فیلدهای لازم را تکمیل کنید.

در صورتی که سؤالی دارید می‌توانید در بخش نظرات همین مطلب با ما در میان بگذارید.