خرید ممبر تلگرام » وبلاگ زر ممبر » اخبار تکنولوژی » چگونه در تلگرام پیام‌ها را بدون باز کردن به حالت خوانده شده تغییر دهیم؟

یکی از ویژگی‌های جالبی که تلگرام اخیرا اضافه کرده است، حالت Read و unread است. در واقع به کمک این ویژگی می‌توانید بدون اینکه کانال یا گروه یا پیام شخصی‌ای را باز کنید، تعداد پیام‌های خوانده نشده آن را ۰ کنید یا به عبارت دیگر عدد کنار هر چت که نشان‌دهنده تعداد پیام‌هایی است که شما ندیده‌اید را از بین ببرید.

البته این ویژگی حالت معکوس یا mark as unread هم دارد، فرض کنید کسی به شما یک پیام داده است و شما آن را مشاهده کرده‌اید اما نمی‌توانید در آن لحظه پاسخش را بدهید، احتمال اینکه شما فراموش کنید همچین پیامی را دیده‌اید وجود دارد، اما حالا می‌توانید آن چت را با انتخاب گزینه mark as unread علامت گذاری کنید و پس از انجام این کار یک آیکون دایره‌ای آبی رنگ کنار این چت اضافه خواهد شد و دیگر نگرانی‌ای از بابت اینکه این پیام را از دست بدهید ندارید. البته یک ایرادی که به این روش می‌توان گرفت سینک نبودن آن با دیگر دستگاه‌ها است، وقتی شما یک پیامی را در گوشی به حالت unread یا خوانده نشده تغییر می‌دهید، فقط و فقط در گوشی شما این اتفاق می‌افتد و در صورتی که با کامپیوتر یا دستگاه دیگر وارد تلگرامتان شوید خبری از آن آیکون نخواهد بود.

چگونه پیام‌ها را به حالت خوانده نشده تغییر دهیم؟

خوشبختانه این ویژگی برای همه‌ی نسخه‌های تلگرام در دسترس است و فقط کافیست تلگرامتان را به آخرین نسخه بروزرسانی کنید. برای انجام این کار می‌توانید از استورهای رسمی مثل گوگل پلی برای اندروید و اپ استور برای آیفون اقدام کنید.

اندروید

برای استفاده از این ویژگی کافیست انگشت خود را روی یک کانال، گروه یا پیام شخصی نگه دارید یک سری گزینه ظاهر شوند، در صورتی که می‌خواهید پیام‌ها بدون اینکه صفحه باز شود به حالت خوانده شده تغییر وضعیت پیدا کنند می‌بایست گزینه mark as unread انتخاب کنید در غیر این صورت گزینه read را انتخاب کنید.

آیفون

در گوشی‌های آیفون کافیست چتی که می‌خواهید به حالت خوانده شده و یا خوانده نشده تغییر وضعیت پیدا کند را به راست بکشید تا همانند تصویر بالا گزینه Read یا unread ظاهر شود.

ویندوز

در تلگرام دسکتاپ نیز می‌توانید با کلیک راست کردن روی چت مورد نظر، گزینه mark as unread یا read را انتخاب کنید.

در صورتی که در هر یک از بخش‌ها سؤال یا مشکلی دارید می‌توانید در بخش نظرات همین مطلب با ما در میان بگذارید، همچنین اگر صاحب کانال تلگرامی هستید و قصد خرید ممبر فیک برای کانال‌تان یا اگر صاحب گروه‌های تلگرامی هستید و قصد خرید ممبر فیک و واقعی گروه را دارید می‌توانید با آسودگی خاطر از خدمات زر ممبر استفاده کنید.